پاییز؛ فصل ریزش مو/ با خوردن ۳ لیوان سبوس برنج از ریزش مو جلوگیری کنید

یکی دیگر از عوامل ریزش مو استرس و اضطراب است، به گونه ای که تار موی افراد پر استرس بین ۱۰۰تا ۱۰۰۰ در روز ریزش دارد، اما گاهی فصل ها نیز در این موضوع موثر هستند...

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، ریزش مو در میان تمام انسان ها به درجاتی اتفاق می افتد و اگر چه این روند تا میزان زیادی فیزیولوژیک تلقی می شود، به علت نقش درخور توجهی که مو در زیبایی انسان بازی می کند، معمولا باعث می شود که افراد در جستجوی درمان این روند طبیعی برآیند.

به گفته متخصصان ریزش مو علل مختلفی دارد. در واقع ریزش بین ۵۰تا  ۱۰۰تار مو در روز طبیعی است. اما این ریزش در صورتی طبیعی تلقی می‌شود که فرد موهای طبیعی داشته و بعد از ریزش، موها مجدد  رشد کند. حال در صورتی که ریزش بدون رویش مجدد باشد، فرد در آینده با کم‌ پشت شدن و تاسی سر  مواجه می‌شود.

این در حالی است که یکی از عوامل ریزش مو تغییرات فصلی است، به گونه ای که در فصل بهار شاهد کمترین ریزش مو و در پاییز شاهد بیشترین ریزش مو هستیم که این امری طبیعی محسوب می‌شود.

بهنام یوسفیان، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا رژیم غذایی موثر برای ریزش مو را شامل موارد زیر می داند:

وی افزود: به افرادی که دچار ریزش مو هستند توصیه می شود مخمر آب جو، جوانه گندم ، پوست برنج (رعشه ) را با غذای روزانه مصرف کنند. پیشنهاد می  شود این افراد روزانه ۵ قاشق غذاخوری شلتوک پوست درشت برنج را در ۵ لیوان آب بجوشانند تا ۳ لیوان شود . با خوردن این ۳ لیوان در روز می توانند از ریزش و زود سفید شدن موها جلوگیری کنند.

یوسفیان غذاهایی که در رفع ریزش مو مؤثر هستند را بادام زمینی ، فندق ، گردو ، انواع لوبیا ، عدس ، تره ، نخود ، اسفناج ، برنج ،سویا ، ذرت ، کنجد ، برگ شلغم ، آفتاب گردان ، کلم ، بامیه ، لوبیاسبز ، نخود سبز و برگ کلم معرفی کرد.

کد خبر 319757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.