توانمند سازی عشایر از اولویت های دولت است

فریدونشهر - رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: مهم ترین اقدام مدیران این حوزه باید در راستای توانمند سازی عشایر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، کرمعلی قندالی درجلسه شورای عشایر استان که  با حضور استاندار اصفهان، فرمانداران و نمایندگان شهرستان های عشایری استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و نمایندگان تشکل ها،ایل ها و طوایف مختلف عشایر در روستای گوکان منطقه پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر برگزار شد، اظهار داشت: ۵۲ درصد سطح کشور در حوزه ی قلمرو عشایر است و ۳۵میلیون هکتار از بهترین و بکرترین مراتع در این حوزه قرار دارد.

وی به توانمندی های عشایر اشاره کرد و افزود: ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور و ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تامین می شود.

قندالی ادامه داد:  فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و مشارکت در تمام سطوح زندگی عشایر مشاهده می شود.

رئیس سازمان عشایر کشور، مهم ترین اقدام مدیران این حوزه را توانمند سازی عشایر برشمرد و افزود:  در همین راستا نیز در دولت یازدهم شورای عالی عشایر تشکیل شد و مصوبات آن در هیئت دولت تصویب و ابلاغ گردید.

به گزارش ایمنا در این جلسه، تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی در راستای بهبود وضعیت عشایر استان به تصویب رسید و همچنین تعدادی از نمایندگان شهرستان های عشایری استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و نمایندگان ایل ها و طوایف عشایر استان به بیان دیدگاه ها، نظرات و مشکلات موجود پرداختند.

کد خبر 319703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.