لزوم تسریع حل اختلاف عشایر با منابع طبیعی

فریدونشهر - جلسه شورای عشایر استان در منطقه پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، رسول زرگر پور در شانزدهمین جلسه شورای عشایری استان اصفهان که با فرمانداران و نمایندگان شهرستان های عشایری استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان عشایری کشور، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و نمایندگان تشکل ها، ایل ها و طوایف مختلف عشایر برگزار شد، اظهار داشت: گرچه نسبت به اوایل انقلاب حجم بسیار وسیعی از خدمات، تلاش ها و فعالیت های گوناگون اتفاق افتاده است اما همچنان نسبت به رسیدن تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

استاندار اصفهان با بیان این که در ۳۸ سال پیش برخی از همکاران در حال خدمت جان خود را تقدیم کردند، افزود: لازم است که برخی از مسئولان جوان تر نیز به این مناطق بیایند و شرایط را ببینند.

زرگرپور با تاکید بر این که باید از طریق برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع مشکلات اقدام شود، تصریح نمود: باید برش عشایری استانی و شهرستانی مصوبات برنامه ی ششم تهیه و تدوین گردد و در جلسه ی آتی ارائه شود.

رسول زرگرپور با تاکید بر اجرایی شدن برنامه های کوتاه مدت، افزود: ۷۵ درصد از مصوبات جلسات گذشته اجرایی شده که به حل مشکلات کمک کرده است.

استاندار اصفهان با بیان این که در حال حاضر با چند معضل اصلی روبرو هستیم، تصریح کرد: مباحث مربوط به اختلاف عشایر با منابع طبیعی از جمله این مشکلات است که باید در اولین فرصت در جلسه ای با حضور فرمانداران و مدیر کل منابع طبیعی مشکلات بررسی شود.

به گزارش ایمنا؛ در این جلسه علاوه بر بررسی مصوبات جلسه  قبل، تعدادی از پیشنهاد های دستگاه های اجرایی در راستای بهبود وضعیت عشایر استان به تصویب رسید.

 همچنین تعدادی از نمایندگان شهرستان های عشایری استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و نمایندگان ایل ها و طوایف عشایر استان به بیان دیدگاه ها، نظرات و مشکلات موجود پرداختند.

جلسه شورای عشایر استان  این بار پس از پیمودن مسیرهای طولانی پیچ در پیچ و دشوار در در روستای گوکان منطقه پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر برگزار شد.

کد خبر 319697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.