قطعنامه اروپا برای منع صدور سلاح به عربستان ضمانت اجرایی ندارد

نماینده مردم بناب در مجلس با انتقاد از صدور قطعنامه «غیرالزام‌آور» درخصوص منع صدور سلاح به عربستان ، این اقدام را آدرس غلطی برای افکارعمومی دانست که ضمانت اجرایی هم ندارد.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ضیاءالله اعزازی ملکی با اشاره به مصوبه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا مبنی بر منع صدور سلاح به عربستان سعودی که منجر به صدور قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور شد، گفت: اروپایی ها سعی دارند مسئولیت کشتارجمعی در یمن و سوریه را از خود سلب کنند. نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پارلمان اتحادیه اروپا مدعی است که صرفا به استفاده سلاح های صادرشده به عربستان در جریان جنگ یمن و سوریه سوءظن دارد؛ در حالی که محل استفاده تسلیحات به وضوح مشخص است.

وی در ادامه با انتقاد از صدور قطعنامه «غیرالزام‌آور» درخصوص ممنوعیت صدور سلاح به عربستان عنوان کرد: آنها صرفا قصد دارند خوراک افکار عمومی را تهیه کرده و پای خود را از قضیه کشتارجمعی کنار بکشند در غیر این صورت، صدور قطعنامه صرفا غیرالزام‌آور که هیچ ضمانت اجرایی ندارد، قابل قبول نیست. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر صدور سلاح به عربستان برای تسخیر یمن و شکست سوریه هیچ نتیجه ای نداشت؛ لذا اروپایی ها قصد دارند بن بستی را که برای خود ایجاد کرده اند، پایان دهند.

کد خبر 319506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.