۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
روحانی فردا به نیویورک می‌رود

حسن روحانی یکشنبه به همراه وزیر امور خارجه و تعدادی از اعضای هیات دولت برای حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل، تهران را به مقصد نیویورک ترک می‌کند.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- طبق اعلام روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری، رئیس جمهور کشورمان یکشنبه 26 شهریور، برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به نیویورک می رود. قرار است روحانی روز چهارشنبه 29 شهریور ساعت 11 تا 12 ظهر به وقت نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کنددیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با مسلمانان و نخبگان فرهنگی و سیاسی آمریکا، گفتگو با نمایندگان رسانه ها و مطبوعات و مصاحبه با برخی شبکه های آمریکایی و دیدار با سران برخی کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی از برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

مجمع عمومی سازمان ملل یکی از پنج رکن اصلی تشکیل‌دهنده سازمان ملل و تنها جایی است که تمامی اعضا به‌صورت یکسان و با حق رأی مساوی در آن حضور دارند. مجمع عمومی به طور منظم دوره‌های اجلاسیهٔ سالیانهٔ خود را از سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه تشکیل می‌دهد و در موارد استثنایی به درخواست شورای امنیت و یا به درخواست یک عضو که مورد موافقت اکثریت اعضا باشد، دوره‌های اجلاسیهٔ فوق‌العاده خواهد داشت.

کد خبر 319435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.