تعطیلات خونین آخر هفته در جاده‌ها

طی تعطیلات آخر هفته که صدها هزار خانواده در آخرین روزهای تعطیلات تابستان راهی سفر شده‌اند حوادث رانندگی پرشماری در جاده‌های کشور رخ داد و خون بیش از یکصد کشته و زخمی در جاده‌ها ریخت

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرشمارترین قربانیان حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های استان مرکزی بود که طی یک روز در سه حادثه رانندگی ۱۲ مسافر جان‌شان را از دست دادند.

۱۲ کشته در یک شب

در سه حادثه رانندگی که طی یک روز در جاده‌های استان مرکزی- اراک- اتفاق افتاد ۱۲ نفر از سرنشینان خودروها جان سپردند و چند نفر هم زخمی شدند.

فرمانده پلیس راه اراک دراین باره گفت: نخستین سانحه رانندگی شامگاه چهارشنبه در برخورد یک خودروی خاور با پژو که ۶ نفر بودند، به علت شدت جراحات ناشی از تصادف در دم جان خود را از دست دادند.علت وقوع این سانحه از سوی کارشناسان تصادفات پلیس راه، انحراف به چپ خودروی پژو اعلام شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به سانحه جاده‌ای مرگبار دیگری گفت: در سانحه رانندگی که همان شب ساعت ۲۱، در جاده قدیم ساوه – سلفچگان رخ داد، یک دستگاه خودروی کامیون با یک دستگاه پژو ۴۰۵ بشدت برخورد کردند. در این حادثه پژو آتش گرفت که متأسفانه پنج سرنشین آن در میان شعله‌های آتش جان باختند. علت وقوع سانحه دردست بررسی است. همچنین طی سانحه رانندگی دیگری که در کیلومتر ۱۵ اتوبان ساوه – سلفچگان رخ داد یک خودروی نیسان با خودروی پراید تصادف کردند و راننده نیسان جان سپرد، علت این حادثه هم از سوی کارشناس تصادف‌های پلیس راه، انحراف به چپ راننده خودروی نیسان اعلام شد.

۶ نفر در تصادف جاده قم کشته شدند

براثر برخورد یک دستگاه سواری با یک کامیون که در جاده قم به اراک رخ داد ۶ نفر کشته شدند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی قم گفت: آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم بسرعت خود را به محل حادثه رساند اما به‌دلیل شدت ضربات وارده، هر پنج نفر در دم فوت کرده بودند که یک نفر هم پس از انتقال به‌بیمارستان جان سپرد و ۳ مجروح حادثه هم در بیمارستان بستری شدند.

قربانیان حادثه ۴ زن و دو مرد بودند.

قاچاق مسافران خارجی در کمینگاه‌های مرگ

یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان انسان که ۱۰ نفر از اتباع غیرقانونی افغان را از منطقه مرزی افغانستان به نقطه‌ای از کشورمان انتقال می‌داد، ساعت ۲ بامداد پنجشنبه در جاده جیرفت واژگون شد،در این حادثه ۴ نفر از مهاجران افغان کشته شدند و ۶ مصدوم حادثه به بیمارستان انتقال یافتند.

در حادثه‌ای دیگر یک سواری پژوی ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان انسان که حامل ده نفر از مهاجران غیرقانونی افغان بود در جاده تبریز – زنجان در فاصله ۱۳۵ کیلومتری زنجان با یک تریلی برخورد کرد، در این حادثه که حوالی بامداد اتفاق افتاد چهار نفر از مسافران افغان کشته و ۵ نفر هم مجروح شدند، عجیب اینکه بیست و چهار ساعت پیش از این حادثه مرگبار، یک خودروی سواری متعلق به قاچاقچیان انسان هم که ۱۴ مسافر غیرقانونی افغان را در اتاقک این سواری پژو جا داده بودند در جاده اردستان به کاشان بر اثر سرعت زیاد و تنگی جا برای راننده واژگون شد، در این حادثه سیزده نفر بشدت مصدوم شدند و دست کم یک نفر هم جانش را از دست داد. پلیس راه علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل خودرو، سرعت زیاد و حضور ۱۴ مسافر در داخل خودرو اعلام کرده است.

اما پرسش این است که در طول جاده چگونه مأموران پلیس راه متوجه این خودروهای متعلق به قاچاقچیان نمی‌شوند.

از آغاز سال‌جاری تاکنون چندین خودروی حامل مهاجران قاچاق که اغلب بیش از ۱۰ سرنشین داشته‌اند در مسیر انتقال از مناطق مرزی به نقاط مختلف کشور دچار حادثه شده‌اند که عده‌ای کشته و مجروح شده‌اند، معمولاً قاچاقچیان انسان که اقدام به انتقال مهاجران غیرقانونی از نقاط مرزی می‌کنند به خاطر سود بیشتر بیش از ۱۰ مهاجر قاچاق را در یک خودرو جای می‌دهند. این گونه رانندگان برای آنکه گرفتار نشوند معمولاً نیمه‌های شب به راه می‌افتند و به خاطر سرعت زیاد و تراکم مسافران تصادف می‌کنند.

مرگ در بزرگراه چمران

بر اثر واژگون شدن یک خودروی «ال ۹۰» در بزرگراه شهید چمران نیز یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: ساعت یک ونیم بامداد (دیروز) حادثه واژگونی خودرو در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران مقابل ولنجک به آتش‌نشانی اعلام شد که بسرعت آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد یک خودرو ال ۹۰ با سه سرنشین هنگام حرکت در مسیر، به دلایل نامعلومی پس از انحراف از مسیر و برخورد با حفاظ میانی بزرگراه درمسیر مخالف واژگون شده است.

زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، مردم سعی داشتند حبس شدگان را از داخل خودرو خارج کنند که آتش‌نشانان نیز به کمک سرنشینان محبوس شده شتافتند و هر سه نفر را از داخل خودرو خارج کردند.

پس از معاینات اولیه مشخص شد یکی از سرنشینان که جوانی ۲۴ ساله بود جان خود را از دست داده است و همچنین دو سرنشین دیگر که دو مرد جوان بودند دچار مصدومیت شدند.

مرگ ۲ عراقی در سقوط خودرو به دره

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اسدآباد (همدان) نیز از وقوع دو تصادف در مسیر گردنه این شهرستان خبر داد.

در این دو تصادف ۳ نفر کشته و ۷ زخمی شده‌اند. به گزارش پلیس، نخستین تصادف ساعت ۲۲:۲۲ دقیقه شب در پی سقوط یک دستگاه خودروی لندکروز به علت سرعت بالا و تخطی از سرعت مطمئنه به دره رخ داد، در این حادثه از سه سرنشین خودرو که همگی عراقی بودند، ۲ کشته و یک سرنشین مصدوم شده است.

پلیس راه گفت: ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح در انتهای گردنه، ۱۵ کیلومتری محور مواصلاتی اسدآباد – همدان هم به علت برخورد رخ به رخ یک دستگاه ۲۰۶ و یک دستگاه پراید ۶ نفر مصدوم شدند و یک نفر فوت شد.
 

کد خبر 319358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.