باشگاهی به ملی می‌رسد؟

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال منتهی به جام جهانی می‌تواند شکاف فوتبال ملی و باشگاهی ایران را کمتر کند.

به گزارش ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران مدتهاست که در آسیا شکست‌ناپذیر است و با اختلاف بهترین تیم قاره کهن به حساب می‌آید. شاگردان کارلوس کی‌روش خیلی زودتر و مقتدرانه‌تر از سایر رقبای آسیایی بلیت خود برای جام جهانی را رزرو کردند تا پس از میزبان (روسیه) و پُرافتخارترین تیم ادوار جام جهانی (برزیل) سومین تیم دنیا باشند که حضورشان را در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا قطعی می‌کنند.

به موازات موفقیت تیم ملی اما تیم‌های باشگاهی در سالهای اخیر توفیق چشمگیری نداشتند و نه تنها راهی به مراحل پایانی لیگ قهرمانان نیافته‌اند که حتی اکثرشان موفق به صعود از دور گروهی هم نشده‌اند.

راهیابی پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به شرطی که با صعود به فینال تکمیل شود می‌تواند این ناهماهنگی را در سال منتهی به جام جهانی از بین ببرد. رسیدن به جمع چهار تیم پایانی فعلاً این خوش‌بینی را به وجود آورده است که فوتبال باشگاهی ایران هم می‌تواند به موازات فوتبال ملی حرفی برای گفتن در آسیا داشته باشد.

باید دید در روزهایی که تیم ملی رده خوب بیست‌وچهارمی جهان را در رده‌بندی فیفا در اختیار دارد یک تیم ایرانی با صعود به دیدار پایانی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی آسیا فوتبال ایران را با اعتماد به نفس بیشتری به جام جهانی بدرقه می‌کند یا این داستان سرنوشت غمانگیزی پیدا خواهد کرد.

کد خبر 319096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.