تبلیغات در خدمت تولید و اقتصاد باشد

مدیرکل اداره تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبلیغات باید در خدمت تولید کشور باشد و تولید و اقتصاد در چارچوب تبلیغات صحیح است که به تکامل، رونق و پویایی می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمد حیدری شامگاه  دوشنبه در آیین اختتامیه "همایش امروز دیروز نیست"  که با هدف تبیین نقش تبلیغات در موفقیت بنگاه های اقتصادی برگزار شده بود، اظهار داشت:  جامعه مخاطب باید به درستی با آنچه که هدف مبلغ است آشنا شود  و ما در این مسیر به چارچوب های خاصی معتقد هستیم.

وی با بیان اینکه تبلیغات باید از ارزش های ملی، اسلامی و انقلابی ما صیانت کند، ادامه داد: اصول تبلیغات در ایران بااصول تبلیغات در کشورهای غربی متفاوت است.

وی اضافه کرد: تبلیغات در عین حال که می تواند سازنده و الگو باشد، می تواند مخرب هم باشد، ابزاری است که بنا بر طریقه استفاده از آن می تواند هم بسازد و هم بسوزاند.

حیدری ادامه داد: این حوزه به عنوان هسته مرکزی، یک نهاد قدرتمند و پیش برنده در همه حوزه ها اعم از سیاسی، اجتماعی، مذهبی، مسائل آموزشی و غیره و به ویژه اقتصادی نقشی تعیین کننده دارد.

وی تاکید کرد:  در حال حاضر یک نگرانی در رابطه با تبدیل جامعه ایرانی به یک جامعه مصرف کننده وجود دارد که بخش اعظم این فرهنگ در اختیار تبلیغات و رسانه هاست، این موضوع بسیار مهم است که ما نگذاریم روحیه کار در مردم کمرنگ شود.

حیدری گفت: تبلیغات به عنوان یک جدال خستگی ناپذیر علمی نقش ویژه ای و پررنگی در مدیریت بازار و جذب مشتری دارد.

وی افزود: ما در این حوزه نیاز به استفاده از فناوری های مدرن جهان داریم.

مدیرکل اداره تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تبلیغات باید به وحدت ملی که مرکز ثقل امنیت کشور نیز هست کمک کند همچنین باید از هرگونه اشتباه که منجر به وارد آمدن هر خدشه ای بر چهره ملی می شود، بپرهیزد.

وی گفت: در رویداد بزرگ انقلاب اسلامی، قانون تبلیغات از اولین قوانینی بود که به تصویب شورای انقلاب رسید و در قانون اساسی نیز سه اصل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این مهم اشاره کرده که نشان از اهمیت بالای تبلیغات در کشور ما دارد.

گفتنی است"همایش امروز دیروز نیست"  بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی توسط اتحادیه کانون های آگهی و تبلیغات به مدت دو روز در اصفهان برگزار شد.

این همایش همچنین با اهداف ارائه اصول مدیریت تبلیغات، نقش تبلیغات در اصناف، آشنایی با مدل کسب و کار، سواد رسانه و رسانه شناسی، مدیریت پروژه های تبلیغاتی و چگونگی معرفی محصول خدمت برپا شد.

در پایان این مراسم از کتاب "دانشنامه اطلاعات کانون های آگهی و تبلیغات استان اصفهان" که به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اجرای کانون آگهی و تبلیغات حاشیه گرافیک تهیه شده بود، رونمایی شد.

کد خبر 318914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.