ایجاد شور در مراسم های مذهبی به هر بهانه ای آسیب ساز است

تیران-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: ایجاد شور در مراسم های مذهبی به هر بهانه ای همانند دروغ گویی در مراسم ها و روضه ها آسیب ساز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام حسن عباسی، در همایش شعر آیینی و گردهمایی مداحان و پیرغلامان شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمنان وورد خرافه به آیین های دینی و مذهبی است، اظهار داشت: رعایت شئونات اسلامی در عزاداری ها بسیار مهم و اساسی است و از آنچه به اصل عزاداری صدمه بزند باید دوری کرد.

وی افزود: ورود خرافات در مراسم ها با هدف پر شور کردن مراسم آسیب جدی برای آیین های دینی و مذهبی بوده و ایجاد شور در مراسم های مذهبی به هر بهانه ای همانند دروغ گویی در مراسم ها و روضه ها آسیب ساز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه باید اصول و پایه های عزاداری رعایت شود، بیان داشت: بی توجهی به رعایت اصول دینی  منجر به انحراف در اصل واقعیت زندگی ائمه(ص) و پایه ها و اساس دین است.

وی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین و کار برای خدا نباید بهانه ای برای تخلف و بی توجهی به دستورات دین شود، خاطرنشان کرد:  هئیت های عزاداری ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند و باید نکات ایمنی و قوانین عزاداری را رعایت کنند.

وی از  اجتماع عزاداران حسینی روز تاسوعا و عاشورا خبرداد و گفنت:  تاسوعا حسینی در محل گلستان شهدای تیران و عاشورا در آستان مقدس امامزادگان انجام می شود که همکاری هیئت های مذهبی در برگزاری باشکوه این برنامه موثر است.

در این مراسم از مداحان و پیرغلامان امام حسین(ع) شهرستان تیران و کرون تجلیل شد.

کد خبر 318839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.