اصفهان، سرمایه گریزترین استان کشور/مدیریت ضعیف به افزایش مشکلات منجر شده است

شهرضا - نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مدیریت ضعیف و عدم تعامل مناسب استان اصفهان را باوجود برخورداری از امکانات بسیار، به سرمایه گریزترین استان کشور تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در آیین تجلیل از تعاونیهای برتر شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: متأسفانه تاکنون حق تعاونیها در کشور به خوبی ادا نشده به ویژه آنکه فرایند ادغام وزارتخانه‌ها هم به تضییع بیشتر حقوق فعلان این بخش انجامید.

وی ادامه داد: تنها تأمین اجتماعی با نهادهای زیر مجموعه آن باید در قالب یک وزارتخانه اداره می‌شد اما در حال حاضر نه تنها به همه این بخشها که ارتباط حیاتی با زندگی مردم دارند توجه نمی‌شود بلکه بخش مهمی همانند تعاون هم از بین رفته است.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت طرحی را برای تفکیک دو وزارتخانه صنعت معدن تجارت و ورزش و جوانان ارائه و سپس آن را پس گرفت اما مسئولان باید بدانند در جایی که حقوق مردم در میان باشد نمایندگان پیگیری می‌کنند.

محمودی اذعان کرد: در شرایطی که بیکاری به چالش بزرگ اجتماعی تبدیل شده و بخش تعاون باید با سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد کشور برای این معضل چاره اندیشی کند، سهم این بخش به کمتر از ۳ درصد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: تعاونی کامیونداران شهرضا، نخستین تعاونی در نوع خود در کشور است اما مشکلات موجود این تعاونی را به همراه تعاونیهای فلاورجان و مبارکه با چالشهای جدی مواجه کرده است.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کامیونداران در شهرستانهای دیگر اغتشاش ایجاد کرده و با شکستن شیشه و پر کردن طومار که مربوط به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی است می‌خواهند به اهداف خود برسند نباید همه شهرستانها را مقصر بدانیم.

محمودی تأکید کرد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اگر به توانمندی بخش تعاون و لزوم حمایت از آن ایمان دارد باید برای حل این مشکلات به ویژه مشکل کامیونداران شهرستان، شخصاً وارد عمل شود و ما هم این مسئله با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار کرد: احداث فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان به صلاح نیست چون زیرساخت ان فراهم نشده است، نباید به بهانه ایجاد چند شغل جدید افراد زیادی که چندین دهه در بخش تجارت شهرستان مشغول به کار بوده‌اند را بیکار کنیم.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تا زمانی که در قالب ایجاد تعاونیها جدید از فروشگاه‌ها قدیمی در شهرستان حمایت نشده و سود آنها تضمین نشود، سکوت در برابر احداث فروشگاه‌های زنجیره‌ای جایز نیست.

محمودی گفت: به گفته وزیر صنعت معدن تجارت تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقایسه با مشاحت کشور ناچیز است، این سخن درست است اما بی توجهی به آمایش سرزمینی در توزیع آنها باعث می‌شود تجارت که حرفه قدیمی مردم شهرضا است با بحران مواجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم پیگیری جهت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، اظهار کرد: در حال حاضر تنها یک مصوبه از این منطقه وجود دارد، این در حالی است که اگر این منطقه راه اندازی شود بخش بسیار زیادی از مشکلات شهرستان حل می‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: مقایسه آمار بیکاری در کشور و استان اصفهان در سالهای ۹۲ تا ۹۵ نشان می‌دهد، این استان باوجود برخوداری از امکانات زیاد به دلیل مدیریت ضعیف با مشکلات زیادی مواجه شده است.

محمودی اظهار کرد: تعداد مستمری بگیران بیکاری در استان با افزایش ۳۰ درصدی به ۲۴ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است که این مسئله برای استانی همچون اصفهان جای تأسف دارد.

وی اذعان کرد: مجمع نمایندگان استان ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار مسئولان قرار داده است اما در بسیاری از موارد به آن بی توجهی می‌شود.

کد خبر 318294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.