واقعه غدیر شناسنامه شیعیان است

ورزنه - امام جمعه ورزنه گفت: واقعه غدیر هویت و شناسنامه شیعیان است و باید به بهترین شیوه پاس داشته شود.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان ورزنه، اظهار داشت: عید غدیر پایه ولایت تشییع است،  این به آن معنا است که ما شیعیان بر پایه زندگی امام معصوم زندگی می کنیم و این چشمه جوشان همچنان ادامه دارد.

امام جمعه ورزنه با بیان این که واقعه غدیر هویت و شناسنامه شیعیان است، عنوان کرد: این دهه مبارک برای لبیک‌گویی به  سخن خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) است که فرمودند "حاضران به غایبان برسانند".

وی افزود:  در این زمینه ما هم وظیفه داریم برای تبلیغ و شناساندن ولایت، لبیک‌گوی پیامبرمان باشیم و در این راه تلاش کنیم چرا که اگر غدیر تبلیغ می‌شد هرگز عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و هرگز تسلط شیاطین و حاکمان جور و ظالمان رخ نمی‌داد.

حجت الاسلام شامحمدی ادامه داد: غدیر روز عید بزرگ خدا است و این اهمیت موضوع را بیشتر می کند، بنابراین باید تدبیر خاص و ویژه ای باید به دور از تنش، در بین پیروان ادیان داشته باشیم و غدیر را به عنوان سرچشمه همه ارزش ها و نیکی ها پاس بداریم.

امام جمعه ورزنه  در پایان همایش پیاده روی (کاروان شادغدیر)، مولودی خوانی، اهدای جوایز، خطبه خوانی غدیر و رونمایی از پرچم متبرک به نام مبارک حضرت امیرالمومنین علی (ع) اهدایی از طرف حرم مطهر حضرت علی  (ع) در نجف اشرف به شهر ورزنه را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای پاسداشت عید غدیر برشمرد.                                                                                                                       

کد خبر 318271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.