جشنواره انگور برای پنجمین سال پیاپی در ارومیه برگزار می‌شود

شهردار ارومیه گفت: به همت شهرداری ارومیه جشنواره انگور برای پنجمین سال پیاپی در دهکده ساحلی و تفریحی توریستی چی‌چست برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری پنجمین جشنواره انگور در این شهر اظهار داشت: ارومیه یکی از قطب‌های تولید انگور در کشور به شمار می‌رود بنابراین برگزاری هر رویدادی که بتواند اقتصاد این محصول را تقویت کرده و منجر به نفع رسانه به کشاورزان و باغداران باشد یک اتفاق مثبت تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره انگور برای پنجمین سال پیابی فرصتی فراهم می‌کند تا همه نگاه‌ها به این محصول و باغداران این میوه بهشتی معطوف شود که در نتیجه آن می‌توان انتظار داشت بخشی از مشکلات کشاورزان نیز فرصت طرح یافته و حل شوند.

شهردار ارومیه گفت: امسال نیز همچون سالیان اخیر پنجمین جشنواره انگور ارومیه از تاریخ 16 شهریورماه تا 24 شهریورماه  در محل دهکده ساحلی و تفریحی توریستی چی چست برگزار می‌شود و تلاش شده در این بار تفکری نو و برنامه‌ریزی‌های جدید در برگزاری جشنواره به‌کار گرفته شود.

حضرت‌پور گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و از جمله شهرداری‌ها اقتضا می‌کند که نگاه درآمدی هم به رویدادهای مختلف وجود داشته باشد بنابراین در پنجمین جشنواره انگور ارومیه ظرفیت درآمدزایی آن نیز مد نظر برگزار کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: در جشنواره انگور ارومیه فرضت شناساندن رقم‌های مختلف و با کیفیت بالای انگور ارومیه فراهم آورده شده است که خود این مهم می‌تواند در جذب گردشگران اثرگذار بوده و توجه سرمایه گذاران را به صنایع تبدیلی کشاورزی معطوف کند.

حضرت‌پور گفت: از جمله اهداف برگزاری جشنواره انگور در ارومیه احیا فرصت‌های صادراتی این محصول به کشورهای هم‌جوار است بنابراین تلاش‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌های شهر مرزی ارومیه نیز صورت گرفته تا شاهد افزایش صادرات این محصول باشیم.

شهردار ارومیه اظهار داشت: انگور این شهر و باغات مربوط به آن در کنار آئین‌ها و رسوم مربوط به انگور جزو ظرفیت‌هایی گردشگری و جاذبه‌های فرهنگی ارومیه است بنابراین در این جشنواره تلاش می‌شود تا فرهنگ، هنر، ادب، تاریخ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های کشاورزی، باغداری، صنایع دستی و گردشگری شهر ارومیه برای بازدیدکنندگان معرفی شود.


 

کد خبر 318256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.