۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به مرمت و حفظ آثار تاریخی اختصاص یافته است

نطنز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در حال حاضر نیمی از کل مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای حفظ و حمایت از بناهای تاریخی اصفهان اختصاص یافته است .

فریدون الهیاری صبح امروز در حاشیه بازدید از خانه تاریخی محقق الدوله بادرود در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ،اظهار داشت: از محل اعتبارات عمرانی ،در ۶ ماهه سال ۹۶ عملیات مرمت ۵۷۰ اثر تاریخی در استان اصفهان در حال اجرا است

وی گفت در حال حاضر بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره کل، کارگاه‌های مرمت آثار ارزشمند تاریخی حتی در برخی روستاهای گردشگری استان نیز فعال شده‌اند.

الهیاری  افزود ، خوشبختانه علی رغم محدودیت ها و تنگناهای مالی و اعتباری دولت ، تحرک جدی در بحث مرمت و حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای ظرفیت‌های موجود در حوزه میراث استان اصفهان در حال انجام است.

وی بر لزوم تعاملات بین بخشی و  وهمکاری مسوولان شهری برای حفاظت از آثار تاریخی  تاکید کرد و افزود ،ابنیه تاریخی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند و می تواند جایگاه مهمی برای معرفی فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم استان محسوب شود.

الهیاری با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار حاصل از  سفر رییس جمهور در سال ۹۳ به اصفهان گفت ، در حال حاضر  نیمی از کل  مبلغ ۴۰  میلیارد ریال برای حفظ و حمایت از بناهای تاریخی اصفهان  اختصاص  یافته است .

وی  گفت: این ۲۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از منابع سفر رئیس جمهور در قالب مرمت بناهای تاریخی و عمرانی استان است که هم اکنون در شهرهاو روستاهای گردشگری در حال اجرا است .

کد خبر 318164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.