طرح تامین آب شرب فریدن از منابع پایدار، در انتظار مصوبه وزارت نیرو است

فریدن - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: طرح تامین آب شرب فریدن از منابع پایدار، مراحل پایانی خود را طی می کند و در انتظار مصوبه وزارت نیرو است.

اکبر ترکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،   با اشاره به قول مساعد معاون اول رئیس‌جمهور برای تکمیل سد بلطاق و رفع مشکلات سد سراب فریدونشهر نسبت به  وجود رویه ناعادلانه در  حوزه مدیریت آب انتقاد کرد و اظهار داشت:  یک قطره از ذخیره  آب سد سراب فریدونشهر در هیچ بخش صنعت، کشاورزی و شرب ۴ شهرستان استفاده نمی شود و عادلانه نیست که با این شرایط نسبت به مشکلات سد بلطاق و تاثیر آن در بهبود وضعیت آبی منطقه سهل انگاری گردد.

وی تصریح کرد: در حالی که سد سرداب فریدونشهر که  مردم شهرستان های حوزه انتخابیه هیچ  بهره ای از آن نمی برند  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و۵ میلیارد تومان اعتبار گرفته است چرا سد بلطاق بوئین میاندشت که عملیات آن زودتر آغاز شده بود تا کنون به نتیجه نرسیده است؟

ترکی هم چنین با اشاره به اجحاف بزرگی که در زمینه جذب اعتبارات خشکسالی در حق شهرستان های غرب استان صورت می گیرد، به اقدامات صورت گرفته برای این بخش  اشاره کرد و خواستار ورود جدی و صریح رسانه ها برای شکستن این تابو و برقراری توازن منطقه ای و توزیع عادلانه امکانات شد.

وی با بیان این که خسارت کشاورزان فریدونشهری پرداخت می شود، افزود:  آب لازم برای راه اندازی ۲۰ پروژه اشتغالزایی در این شهرستان تامین خواهد شد.

ترکی هم چنین از پرداخت خسارات به مردم فریدونشهر،   پیگیری برای حل مشکلات سد نهضت آباد و نیز تحقق حق آبه کشاورزان این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در بوئین میاندشت ۲۱ نیز طرح آبخیزداری مطالعه شده و امیدواریم این موارد را به یک نتیجه مطلوب برسانیم.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت از پیش بینی ردیف ملی برای  پروژه فاضلاب شهر داران خبر داد و افزود: در شهرستان چادگان با مشارکت عمران زاینده رود کارادامه دارد و چندی پیش هم با حضور معاون عمرانی استانداری اصفهان مقرر شد طرح فاضلاب فریدونشهر و موانع مرتبط با آن در قالب کارگروه ویژه ای بررسی شود.

ترکی با اعلام اتمام اجرای طرح فاضلاب بوئین میاندشت و درخواست اعتبارات ملی برای فاضلاب شهر افوس افزود: طرح فاضلاب شهرهای برف انبار، دامنه و افوس نیز در اولویت  قرار گرفته است و فاضلاب کشی  تعداد ۱۴ روستا مستقر در حوزه آب ریز زاینده رود به دلیل مشکلات زیست محیطی در اولویت قرار گرفته که تا پایان سال جاری از بخش اعتبارات ملی تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس  درباره آخرین وضعیت طرح کلان تامین آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای منطقه از منابع پایدار، گفت:  این پروژه قرار بود در در ۲۲ بهمن سال گذشته به افتتاح برسد که این امر محقق نشد.

وی عدم اختصاص ردیف بودجه برای این طرح را مهم ترین عامل تعویق اجرای آن دانست و افزود: با اتفاق نظر مسئولان شهرستان و با عنایت به این که کلنگ زنی به خودی خود سودی نداشت؛ و نیز به دلیل عدم اختصاص اعتبار و مردد بودن وزارتخانه از افتتاح این پروژه در زمان مقرر خودداری شد.

ترکی با بیان این که در حال حاضر بخشی از زیر ساخت های لازم  برای اجرای این طرح از جمله مجتمع های آب رسانی روستاها و منابع آب در شهرها آماده شده است، افزود: طرح تامین آب شرب از منابع پایدار مراحل پایانی خود را طی می کند و تنها در انتظار مصوبه وزارت نیروست.

وی در پایان با بیان این که طرح تامین آب شرب از منابع پایدار   ۷۰  روستا در ۴ شهرستان  و شهرهای داران و برف انبار فریدونشهر را تحت پوشش قرار می دهد، تاکید کرد: اجرای این پروژه کلان مطالبه مهم و دغدغه اصلی مردم است که با تمام تلاش دنبال می شود.

کد خبر 318015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.