در پردیس چهارباغ به دیدن «سوگ» بنشینید

فیلم «سوگ» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرشباف ۱۳ شهریور ماه با حضور این کارگردان در پردیس سینمایی چهارباغ اکران و نقد و بررسی می شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی فرشباف، کارگردان فیلم «سوگ»، ابتدا آن را در قالب فیلم کوتاهی برای کارگاه‌های آموزشی عباس کیارستمی ساخته اما تشویق زنده‌یاد کیارستمی باعث شده که فرشباف با همراهی آناهیتا قزوینی‌زاده و شادمهر راستین، این فیلم را تبدیل به یک اثر بلند کند.

«سوگ» روایتگر داستان زن و مرد ناشنوایی است که باید خبر مرگ پدر و مادر یک پسربچه را به او بدهند.

مرتضی فرشباف، که دومین ساختۀ بلندش به نام «بهمن»، پیش از «سوگ» که اولین ساختۀ اوست اکران شده، در مورد علت تاخیر اکران این فیلم می گوید: «فیلم سینمایی سوگ در سال ۹۰ ساخته شد. در آن وقت گفتند فیلم باید حتما بازیگر حرفه‌ای داشته باشد. در فیلم «سوگ» یک زن و شوهر واقعی و یک بچه وجود داشت که هر سه آن‌ها نابازیگر بودند و به همین دلیل فیلم از اکران بازماند. علاوه بر نابازیگر ایرادی که به سوگ گرفتند این بود که فیلم جشنواره‌ای است. چرا که این فیلم در جشنواره‌های مختلف شرکت کرده و جوایز خوبی گرفته بود. با این وجود و در حالی که ما پروانه سینمایی داشتیم  اکران فیلم ما ممکن نشد. آن هم در شرایطی که فیلم توانسته بود در داخل و خارج از کشور تماشاگران را جذب کند.»

گفتنی است، این فیلم در تاریخ ۱۳ شهریور ماه با حضور مرتضی فرشباف در پردیس سینمایی چهارباغ اکران و نقد و بررسی می شود.

علاقمندان برای دیدن «سوگ» می توانند با تهیۀ بلیت از سایت سینما تیکت روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه رأس ساعت ۱۷ به سالن چهارسوق پردیس سینمایی چهارباغ مراجعه کنند. /

کد خبر 317866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.