اجرای طرح «پویش ملی غدیر» در سراسر کشور

«پویش ملی غدیر» همزمان با آغاز ماه ذیحجه با هدف تبلیغ گستردۀ نهج البلاغه خوانی به روش آسان، از سوی «نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی» در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، غدیر، صرف نظر از آن که بزرگترین عید شیعیان است، مبدأ دورانی تازه در تاریخ اسلام و هویت بخش آنان نیز هست. هرساله همزمان با عید غدیر برنامه ها و جشن های مختلفی برای بزرگداشت این روز برگزار می شود اما با این وجود، هنوز خلأ یک برنامۀ فکری عمیق در راستای تببین این روز احساس می شود.

«نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی» که توسط حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع راه اندازی شده، در همین راستا در نظر دارد «پویش ملی غدیر» را همزمان با آغاز ماه ذیحجه و ایام ابلاغ ولایت، با هدف تبلیغ گستردۀ نهج البلاغه خوانی به روش آسان برگزار کند.

این نهضت خودجوش و مردمی که چندی است فعالیت خود را با محوریت معرفی کتاب نهج البلاغه به مردم و ارائه رویکردی نو به این کتاب در بسیاری از شهرهای ایران و ۲۷ کشور جهان آغاز کرده، توانسته است با اتخاذ رویکردی نو و عامه پسند، ضمن آموزش روش آسان مطالعۀ کتاب نهج البلاغه، زمینه مطالعۀ فردی و تشکیل حلقه های جمعی مطالعۀ نهج البلاغه را فراهم کند. مؤسس «نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی» در گفتگو با ایمنا با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهبرد ها برای تبلیغ، استفاده از مناسبت های تاریخی است، می گوید: «ماه ذیحجه از ابتدا تا انتها پر از یاد امیرالمومنین است از روز اول این ماه که ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهراست تا اواخر این ماه که روز مباهله است و همه این ها گوشه هایی از فضائل و عظمت امیرالمومنین را یادآوری می کنند و چه کاری از این بهتر که ما از این مناسبت ها و بهانه ها استفاده کرده و مردمی را که مُحِب امیرالمومنین هستند را به معرفت ایشان برسانیم. همۀ ما علی (ع) را از کودکی دوست داشته و داریم اما این محبت ناشی از یک معرفت اندک و اجمالی است و از آن جا که محبت ریشه در معرفت دارد با معرفت بیشتر افزوده می شود چرا که ما اگر کسی را اصلا نشناسیم و محبتی هم نسبت به او احساس نمی کنیم و به هر میزان که شناخت ما نسبت به آن شخص عمیق تر بشود و فضائلی را در او ببینیم، محبت بیشتری هم نسبت به او احساس می کنیم در همین راستا مردم هم اگر با مطالعه نهج البلاغه فضائل فکری، اجتماعی و ابعاد مختلف شخصیت امیراالمومنین(ع) از زبان خود حضرت آشنا بشوند بی شک محبت و متابعتشان چندین برابر خواهد شد. بر همین اساس ماه ذیحجه را باید ماه عملیات گسترده در راستای تبلیغ نهج البلاغه دانست و اعضای نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی درهمین راستا «پویش ملی غدیر» را برنامه ریزی کرده اند و در قالب ایستگاه های نهج البلاغه ای نسبت به تبلیغ نهج البلاغه و معرفی نهضت اقدام می کنند.»

گفتنی است، در طرح «پویش ملی غدیر»، صدها ایستگاه مردمی نهج البلاغه در سراسر کشور برپا می شود که موجب جذب افراد و آشنایی آنان با نهج البلاغه است. همچنین، عرضه و توزیع انواع محصولات و اقلام فرهنگی مرتبط با نهج البلاغه و عید غدیر از دیگر اقدامات مورد توجه در زمان برپایی این ایستگاه های نهج البلاغه ای است./

کد خبر 317783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.