رویکردهای نوین در سیاست‌گذاری‌های شهری لحاظ شود

سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه بهره گیری از رویکردهای نوین در تمامی سیاست گذاری های شهری که شهرداری مرجع تصمیم گیری برای اجرای آنها است، باید جد لحاظ می شود گفت: از جمله راهکارهای تحقق این رویکرد، توجه به موضوع شهروند محوری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، ربی سعادت این مطلب را عنوان کرد و گفت: ارتقاء و تقویت ساختارهای شهری بسیار مهم می باشد که برای انجام این امر لازم است، رویکردهای نوین شهرسازی در اجرای طرحهای عمران شهری در نظر گرفته شود.
سرپرست شهرداری کرج، توجه و تمرکز بر رعایت اصالت های مدیریتی از جمله ادای تعهد در مقابل تامین منافع شهروندی را یادآور شد و افزود: همه آنچه به عنوان خروجی عملکرد مدیریت شهری بر بستر شهر می نشیند باید همسو با تکریم شهروندان و تامین نیازهای رفاهی آنها باشد؛ می توان گفت ارائه خدمات شهری که کیفیت مبنای اصلی آن است، می تواند پاسخی برای رفع این نیازها باشد.

وی بر ضروت بهره گیری از الگوهای توسعه شهری تاکید کرد و افزود: برای توسعه در محدوده کالبدی بنام "شهر" باید فراینده های توسعه به نحو مطلوب بررسی و در بطن شهر اجرایی شوند؛ این الگوها باید قادر به همسویی با متغیرهای مرتبط با زندگی شهری باشند تا رفع خواسته های شهروندی توسط ارگان خدمات رسانی به نام شهرداری به نحوی شایسته ای صورت گیرد.

این مسئول با عنوان اینکه، رویکردهای نوین شهرسازی باید در همه ابعاد و عرصه های شهری لحاظ شوند، عنوان کرد: تنها در این صورت است که مفهوم پایداری در توسعه شهری پدیدار می شود؛ در این خصوص لحاظ کردن پیوستهای فرهنگی - اجتماعی در اجرای طرح های شهری معیاری مهم برای رسیدن به اهداف کلان شهرسازی نوین است که باید به جد مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کارشناسان مسائل شهری معتقدند که شهرسازی ابزاری مؤثر برای اجرا و تحقق سیاست های خرد و کلان شهری است؛ همچنین بر این باور هستند که این مقوله فرصتهای مناسبی را برای استفاده بهینه از منابع شهری فراهم می آورد.

سرپرست شهرداری کرج، اظهارداشت: شهرداری کرج برای تحقق وعده ها مدیریتی به جد تلاش می کند و در این مسیر و رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار، شهروندان را به عنوان محور اساسی توسعه مد نظر قرار می دهد.

کد خبر 317779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.