ممانعت تولیدکنندگان داخل برای فروش شمش‌ فولاد به ذوب‌آهن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیرامون عدم فروش شمش فولاد توسط تولیدکنندگان داخلی به کارخانه‌های ذوب‌آهن و نورد، گفت: با صادرات موافق هستیم اما باید نیاز داخلی کشور تامین شود و با توجه به بالا بودن تعرفه واردات شمش تولیدکنندگان توانا رقابت‌پذیری خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا فولادگر در خصوص عدم فروش شمش فولاد توسط تولیدکنندگان داخلی به کارخانه‌های ذوب‌آهن و نورد، بیان داشت: در گذشته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، فولادسازان و انجمن تولید کنندگان فولاد دعوت شدند و در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت و جمع‌بندی‌هایی را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه کارخانجات تولیدکننده تیرآهن، میلگرد و دیگر کارخانجات نیازمند شمش فولادی معتقد هستند هنوز مواردی که در جلسات بر سر آنها توافق شد اجرایی نشده است، گفت: به‌همین دلیل خود وزیر در بحث مس و فولاد روز گذشته دعوت شد تا تکلیف این موضوع مشخص شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه با بحث صادرات موافق هستیم، ادامه داد: در بحث صادرات ابتدا باید نیاز داخلی کشور تامین شود اگر این نیاز تامین نشود مجبور به واردات شمش می شویم، با توجه به بالا بودن تعرفه واردات شمش تولیدکنندگان توانایی رقابت‌پذیری خود را از دست می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر تعرفه واردات شمش را کاهش دهیم در خلاف مسیر حمایت از تولید داخل حرکت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: بهتر این است که تولیدکنندگان در کنار صادرات خود نیاز تولید داخل را با قیمت صادراتی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و یا اینکه بخشی از سهمیه تولید خود را برای تولید کنندگان داخلی قراردهند.

گفتنی است؛ هفته گذشته فولادگر اعلام کرد که در نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، شریعتمداری تاکید کرد که تولیدکنندگان شمش فولاد باید ماهانه شمش مورد نیاز نوردکاران یا تولیدکنندگان میلگرد را تأمین کنند.

براین اساس تولیدکنندگان شمش، باید ماهانه شمش مورد نیاز نوردکاران یا به عبارتی تولیدکنندگان میلگرد را تأمین کنند که در خصوص تعیین قیمت نیز توافقاتی صورت گرفته است.

کد خبر 317744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.