قربان عید توحید الهیست/مناسک حج در اسلام تعطیلی ندارد

دهاقان – امام جمعه موقت دهاقان گفت:قربان عید توحید الهیست که از حضرت ابراهیم خلیل الرحمن(ع) به جامانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن آقاحسینی،در خطبه های نماز عید قربان دهاقان،اظهار داشت:قربان عید مومنانی است که توانستند با هوای نفس خود مبارزه کنند نفسی که خداآفرید وکسی موفق می شود که این نفس را تزکیه وتربیت کند واگر آن را بیهوده سازد بدبخت می شود.

وی بااشاره به آیین قربانی در این روز،اذعان داشت:این قربانی کردن یادآور این است که حضرت ابراهیم(ع)فرزند  دلبند خودرا به دستور خداقربانی می کند،یعنی درراه خدا از بهترین وباارزش ترین چیز زندگی اش می گذرد اما خدامی خواهد این امام را امتهان کنده وبعد از پیروزی اش ،قوچی از بهشت نازل می کند واین آیین از آن زمان تاابد باقی می ماند.

خطیب نماز عید قربان دهاقان،حضرت ابراهیم(ع) را معمار توحید الهی عنوان کرد وافزود:اوپیامبری بود که خداخواست دین وتوحیدش برجابماند وماندگار شود.

حجت الاسلام آقاحسینی بااشاره به حادثه منا در سال گذشته،تصریح کرد:عربستان ودولت سعودی امسال مدیریت خوبی راداشته اند وخوشبختانه تاکنون مناسک حج بخوبی اداره شده است.

وی باتاکید براینکه مناسک حج در اسلام تعطیلی ندارد،افزود:درزمان های گذشته بااینکه بت پرستی در کعبه انجام می شده اما مسلمانان حج رااز وظایف خودمی دانستند وبه مکه به نیت زیارت خانه خدا می رفتند،درطول سال ها نیز بدرفتاری هایی در این مکان انجام می شده اما درصورتی خانه خداتعطیل می شود که درها بسته باشند.

امام جمعه موقت دهاقان باتوجه به رمی جمرات،خاطر نشان کرد:این آیین به سبب این بوده است که وقتی حضرت ابراهیم(ع) می خواست فرزندش رادرراه خداقربانی کند،شیطان سه بار از راه خیرخواهی اوراوسوسه می کند ولی این پیامبراولوالعزم  هرسه بار هم شیطان را سنگ می زند واورااز خود می راند.

کد خبر 317625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.