توسعه دولت الکترونیک محوری‌ترین اقدام دولت است/اشتغال جوانان به حوزه IT برمی گردد

وزیر امور اقتصاد و دارایی توسعه دولت الکترونیک یکی از محوری ترین اقدامات دولت دانست و گفت: فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان آبان ماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود کرباسیان شامگاه پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از ۶۳۳ پروژه شرکت مخابرات استان اصفهان، با اشاره به اینکه اصفهان همواره پیشتاز تمام صحنه‌های انقلاب بوده است، اظهار داشت: امروز نیز شهید حججی ها از اصفهان جان فشانی می کنند و امیدوارم شرمنده این عزیزان نشویم.

وی با ابراز خوشحالی نسبت به اینکه مسئولیت استان اصفهان در ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت اقتصاد سپرده شده است، افزود: بنده راه دکتر طیب نیا را ادامه خواهم داد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه خوشبختانه تمام پروژه های افتتاحی امروز در استان اصفهان مربوط به تولید و اشتغال بود، تصریح کرد: این پروژه ها مربوط به حوزه هایIT  و ICT است و سهم بالایی در اشتغال دارد.

وی تاکید کرد: اشتغال جوانان و استارتاپ ها و آینده پیش روی آنها به حوزه IT برمی گردد.

کرباسیان توسعه دولت الکترونیک یکی از محوری ترین اقدامات دولت عنوان کرد و گفت: امروزه همه مباحث و حتی شفاف سازی و مبارزه با فساد به دولت الکترونیک برمی گردد و از این رو این مهم باید در آینده نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با تجربه قبلی در گمرک در حوزه استفاده از زیرساخت های الکترونیک به اهمیت این موضوع پی برده‌ام، افزود: درآمدهای گمرک در کشور به واسطه الکترونیکی شدن بسیار افزایش یافته است به نحوی که در سال ۹۲ از ۶۲ میلیارد دلار واردات، درآمد گمرک ۸ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ از ۶۲ میلیارد دلار واردات، درآمد گمرک به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه هدف محوری وزارت اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم بحث دولت الکترونیک است، گفت: چندین اولویت وزارت اقتصاد و دارایی که از سوی دولت اعلام شده است و باید هر ۶ ماه یک بار در این خصوص به رئیس جمهور گزارش داده شود، خزانه داری الکترونیک، طرح جامع مالیاتی، گمرک الکترونیک، شفافیت آمارها و اجرای سیستم بانکداری الکترونیک است.

وی همچنین با اشاره به اینکه فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در حال بهره‌برداری است، گفت: فاز سوم این طرح تا پایان آبان ماه اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چیزی از غافله تکنولوژی در کشور کم نداریم و باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم، بیان داشت: در کشور در خصوص ذخیره سازی اطلاعات دچار مشکل هستیم البته در برنامه ششم توسعه توجه جدی به امر زیرساخت ها شده است.

کد خبر 317611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.