آذری: اساسنامه سازمان لیگ فوتبال به تحولی اساسی نیاز دارد

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: تا زمانی که دولت روی باشگاه‌های بزرگ ما نظر دارد ورزش ما حرفه‌ای نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، سعید آذری در گفتگو با رادیو ورزش در مورد اینکه ورزش ایران حرفه‌ای است یا خیر، اظهار کرد: وقتی ما پول به ورزشگاه می‌دهیم تا مردم و تماشاگران سرگرم شوند، اسم این ورزش حرفه‌ای نیست، بلکه نام اصلی‌ آن خرید خدمات ورزشی است.

آذری گفت: اکنون باشگاه‌های ما به سازمان‌های بزرگ وابسته هستند که اگر آن سازمان‌ها دست از حمایت بردارند ورزش حرفه‌ای روبه اضمحلال می‌رود، بنابراین ورزش حرفه‌ای در کشور ما وجود خارجی ندارد.

وی افزود: اگر وسیع‌تر نگاه کنیم در کشورهایی که ورزش حرفه‌ای وجود دارد، ورزش حرفه‌ای یک شغل محسوب می‌شود و تعریف درستی از ورزش حرفه‌ای وجود دارد. تا وقتی دولت در کشور ما ورزش را به بخش خصوصی واگذار نکند، شاهد چنین رویه‌ای هستیم. اساسنامه‌های فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و غیره را بررسی کنید. ما نمی‌توانیم با قوانین آماتوری کار حرفه‌ای انجام بدهیم. اساسنامه‌های کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، سازمان لیگ را بخوانید، کدامیک از آنها تخصصی نوشته شده است؟

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به اساسنامه این سازمان عنوان کرد: من اساسنامه سازمان لیگ فوتبال را خوانده‌ام، این اساسنامه نیاز به تحول اساسی دارد. ما در ورزش نمی‌توانیم مانند شرکت‌های صنعتی اساسنامه‌ای بنویسیم و همه از آن تبعیت کنند. اهداف سازمان‌های ورزشی متفاوت است. ورزش حرفه‌ای، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی اهداف متفاوتی دارند و باید اساسنامه‌های متفاوت و تخصصی داشته باشیم. ما حتی در ورزش هم الگوگریز هستیم و از کشورهای پیشرفته که در ورزش حرفه‌ای الگوهای موفقی دارند، الگوبرداری نمی‌کنیم.

آذری افزود: تا وقتی که دولت در کشور ما روی باشگاه‌های بزرگ نظر دارد و آن‌ها خصوصی نمی‌شوند، شاهد این وضعیت هستیم. باید این تابو شکسته شود و کارهای اجرایی به باشگاه‌ها واگذار شود و دولت فقط نظارت و هدایت کند.

کد خبر 317481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.