شهردار آیندۀ زرین شهر باید با رأی مثبت همۀ منتخبین انتخاب شود

لنجان_عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت:باید تلاش شود با انتخاب گزینه مناسب برای شهردار زرین شهر پیشرفت روز افزون شهر را رقم بزنیم از این رو در میان اعضای راه یافته به شورای شهر، باید چنان انسجامی وجود داشته باشد که شهردار زرین شهر با اکثریت ۷ رأی و با بیشترین میزان اعتماد ازطرف شورا آغازبه کار کند.

حجت الاسلام مجیدسبکتکین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان  با اشاره به جایگاه شورا اظهار کرد:  در یک جامعه مدنی، حقوق شهروندی از مهمترین و اساسی ترین مباحث مطرح شده  است و شورای اسلامی شهر نیز وظیفه دفاع از این حقوق را بر عهده دارد.

وی افزود: باید توجه داشت شوراهای اسلامی شهر به عنوان هدایت کننده اصلی فعالیت های شهری برای تحقق مدیریت واحد شهری تعریف می شوند و باید بسیاری از این امور در این پارلمان محلی هماهنگ شوند.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد:  مشارکت یک اصل اساسی برای استفاده مطلوب از خرد جمعی و افکار عمومی است و چنانچه اگر اعضای شورا جایی انتخاب شدند نباید بگویند ما منتخب مردم هستیم و فرد دیگری در کنار ما نیست بلکه باید از افراد متعدد با سلیقه‌های مختلف که بنا به دلایلی خود را در معرض انتخاب قرار نداده‌اند در این نهاد استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: توجه و دقت کافی به مقررات، شفافیت ضوابط، مقررات، دستورالعمل‌ها و تفویض اختیار از شاخصه‌های مهم در تعامل دستگاه‌ها و نهادها به شمار می آید لذا باید گفت هنر شورا آن است که با تلفیق افکار متفاوت بتواند افراد توانمند و صاحب نظر را با سلیقه‌ها و افکار متعدد کنار هم قرار دهد تا قدرت و پتانسیل بیشتری پیدا کند از این رو تقسیم کار در شورای شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سبکتکین ادامه داد: از سوی دیگر باتوجه به اینکه یکی از پرکارترین سازمان‌های عمومی، شهرداری‌ها هستند، که بخش اعظمی از شهروندان بنا به دلایل گوناگونی در ارتباط با امور شهری خود به شهرداری‌ها مراجعه می‌ کنند و البته گاهی این گذر با عدم‌ رضایت همراه بوده است لذا برای حل این مشکل اعضای شورا میتوانند با شرکت دربرخی از  کمیسیونها در راستای پیگیری خواسته هاو مشکلات همشهریان اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به روند انتخاب اعضاء شورای شهر برای حضور در کمیسیون های شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: باید توجه داشت بحث نظارت شوراها بر برنامه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی وسایر امور مربوط در حوزه شهری همواره مورد تاکید بوده است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: از این رو با توجه به اهمیت فعالیت کمیسیون ها در شورای اسلامی انتظار می رفت بامدیریت رئیس شورا پس از انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی زرین شهر انتخاب اعضاء برای حضور در کمیسیون ها در جلسه ای دیگر و با همفکری و مشورت صورت میگرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت بهتر بود در اولین جلسه علنی شورای اسلامی زرین شهر پس از انتخاب هیئت رئیسه بهتر بود در خصوص انتخاب شهردار صحبت می شد و انتخاب اعضاء برای حضور در کمیسیون ها به جلسه ای دیگر موکول شده تا وقت بیشتری برای این مهم صرف می شد.

سبکتکین اذعان کرد: به هر حال این اتفاق رخ نداد و اعضاء اکثر کمیسیون ها انتخاب شدند و ما نیز به آراء احترام می گذاریم زیرا خود ما هم به برخی اعضای کمیسیون ها رای دادیم و در حد توان به دوستان خود درشورا کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت انسجام، همدلی و پرهیز از تداوم اختلاف‌سلیقه‌های یادآور شد: ما معتقدیم باید تلاش شود با انتخاب گزینه مناسب برای شهردار زرین شهر پیشرفت روز افزون شهر را رقم بزنیم از این رو در میان اعضای راه یافته به شورای شهر، باید چنان انسجامی وجود داشته باشد که شهردار زرین شهر  با اکثریت  ۷ رأی و با بیشترین میزان اعتماد ازطرف شورا آغاز به کار کند تا بتوانیم مشکلات شهر را در سایه وحدت و همدلی و مشورت حل کنیم.

عضو شورای اسلامی زرین شهر یادآور شد: در جلسه روز سه شنبه در خصوص انتخاب شهردار زرین شهر و گزینه های منتحب صحبت شد و به درخواست اعضا مقرر شد بررسی های بیشتر در این خصوص انجام گیرد و تصمیم نهایی در هفته آینده در جلسه علنی اتخاذ شود که اکثریت اعضا بر روی این مهم اتفاق نظر داشتند و امیدواریم بتوانیم از این آزمون بزرگ سربلند خارج شده و شرمنده مردم و دلسوزان انقلاب و  شهداء نشویم

کد خبر 317370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.