پیگیری پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار بدون وثیقه و ضمانت بانکی

مشاور امور زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: تامین مالی خرد ویژه زنان سرپرست خانوار را با کمک بانک کشاورزی در سازمان بهزیستی پیگیری می‌کنیم تا این زنان بتوانند بدون وثیقه و ضمانت بانکی از طریق تجمیع با یکدیگر، مشاغل خرد را راه اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فاطمه عباسی در اولین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که با حضور مشاوران وزراء و دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت دوازدهم برگزار شد، اظهار کرد: تقریبا تمام گروه هدف معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند، این در حالیست که بخشی از جامعه هدف این معاونت نیز کودکان و نوجوانان هستند.

وی ادامه داد: دفتر آسیب‌های اجتماعی معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مراکز سلامت دختران که گروه هدف آن دخترانی هستند که بنا به دلایل مختلف از خانواده جدا شده و در معرض آسیب قرار دارند، خانه‌های امن ویژه زنان خشونت دیده و مراکز بازپروری زنان آسیب دیده را ساماندهی می‌کنند.

مشاور امور زنان سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه در دفتر زنان سازمان بهزیستی کشور در ارائه خدمت به زنان سرپرست خانوار تاکید می‌کنیم گفت: تامین مالی خرد ویژه زنان سرپرست خانوار را با کمک بانک کشاورزی در سازمان بهزیستی کشور پیگیری می‌کنیم تا این زنان بتوانند بدون وثیقه و ضمانت بانکی از طریق تجمیع با یکدیگر، مشاغل خرد را راه اندازی کنند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تامین مالی خرد و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، ۷۰ هزار نفر از این طرح استفاده کردند.

به گفته عباسی از طریق اجرای طرح «همیاران» ویژه زنان سرپرست خانوار نیز این زنان به صورت گروهی از طریق دریافت تسهیلات از سازمان بهزیستی کشور نسبت به ایجاد اقدام کرده و در راستای طرح همیاران تاکنون ١٧ هزار نفر خودکفا شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور بانوان و خانواده گفت: همچنین در حوزه اعتیاد طرح توانمندسازی زنان آسیب دیده در ۳۱ استان کشور به اجرا گذاشته شد که توسط ۱۵۰ دختر خانه سلامت، مهارت های شغلی به آنها آموزش داده شد.

وی در ادامه به طرح توانمندسازی زنان سالمند نیز اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح ۴۵ هزار زن سالمند در سراسر کشور تحت آموزش و تکریم سالمندان قرار گرفتند.

کد خبر 317329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.