دویست و پنجاهمین برنامه ماهانه "زیر آسمان اصفهان" بر گزار می شود

دویست و پنجاهمین برنامه ماهانه "زیر آسمان اصفهان" ویژه عموم،پنجشنبه ۹ شهریور از ساعت ۲۰ الی ۲۳ به همت مرکز نجوم ادیب اصفهان برگزار می شود.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه رصد آسمانی شب مشابه برنامه های قبل، عموم مردم می توانند با ابزارهای پیشرفته رصدی، به رصد ماه، سیارات و سایر اجرام آسمانی قابل رصد کردن در آسمان شهر بپردازند و سوالات خود را پیرامون آسمان شب از کارشناسان رصدی حاضر در برنامه بپرسند.
مهدی اسحاقی در ادامه گفت: در غرفه فناوری فضایی، نحوه عملکرد هواپیماها و پهبادها توضیح داده می شود و اطلاعات گسترده ای در زمینه تجهیزات فضایی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین کارشناسان غرفه فیزیک با انجام آزمایش هایی ساده، به تشریح برخی قوانین مهم فیزیک خواهد پرداخت.
وی با اشاره به ارائه اطلاعات مفید در زمینه انواع تلسکوپ ها، تفاوت های آن ها و ساختار عملکردشان در بخش شناخت ابزار رصدی، افزود: نحوه عملکرد اسطرلاب که از مهم ترین ابزار نجومی در گذشته محسوب می شده، در بخش مجزایی توضیح داده می شود.
مدیر مرکز نجوم ادیب خاطر نشان کرد:در غرفه طیف نگاری،با ساخت یک طیف نگار ساده، با مفهوم طیف نگاری و غرفه کودک مشابه سایر برنامه ها، پذیرای کودکان علاقه مند به آسمان است، کودک خود را به این غرفه بسپارید تا در کنار سایر دوستانش با مفاهیم ساده نجوم آشنا شود.
وی اظهار داشت: در بخش کافه نجوم، کارشناسان زبده نجومی پاسخگوی سوالات نجومی شما علاقه مندان خواهند بود و کلیه برنامه های آتی مرکز شامل کلاس های آموزشی، کارگاه های علمی، رصدهای عمومی و تخصصی، باشگاه نجوم و .... در غرفه اطلاع رسانی معرفی خواهد شد.
شرکت در رصدهای عمومی آسمان شب آزاد و رایگان است و همچنین نیاز به ثبت نام قبلی ندارد و علاقه مندان برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های مرکز نجوم ادیب می توانند با شماره ۳۶۶۸۳۵۳۵ تماس حاصل کنند.

کد خبر 317272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.