گرایش به اسلام به صورت گسترده‌ای در سطح اروپا در حال افزایش است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: علی‌رغم دسیسه‌های آمریکا در اسلام‌هراسی و حمایت از گروه‌های تکفیری به‌ویژه داعش، گرایش به اسلام به صورت گسترده‌ای در سطح اروپا در حال افزایش است و دشمن از همین می‌هراسد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید محمد موسوی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در حرم مطهر محمد هلال بن علی (ع) اظهار داشت: عید قربان عید پیروزی مؤمن بر نفس اماره، عید عبودیت مؤمنین و اعلام تسلیم در برابر خدا و اطاعت از اوامر الهی است.

وی اکرام و دستگیری از مستمندان را یکی از سنت‌های این عید بزرگ الهی دانست و افزود: اراده خداوند تمرین گذشت، تقوا و کمک به هم نوع است و اگر این سنت الهی به‌درستی اجرا شود گرسنه‌ای در جهان نخواهد ماند.

خطیب نماز عید قربان در آران و بیدگل، استکبار، صهیونیسم و وهابیت را مثلث شوم و بلای کنونی امت اسلام خواند و تصریح کرد: امروز امثال شهید حججی به جرم محبت امیرالمؤمنین (ع) و در راه دفاع از اسلام سر و جان خود را فدا می‌کنند و این درس بزرگی است که جوانان ما از این روز به تأسی از ابراهیم خلیل و اسماعیل ذبیح می‌آموزند.

وی با اشاره به گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا که ایران را یک تهدید بزرگ برای این کشور خوانده است، بیان داشت: امروز نه ابزارآلات و تجهیزات نظامی بلکه تفکر اسلام ناب، فرهنگ حسینی و مهدویت بزرگ‌ترین تهدید برای لیبرال دموکرات غرب است.

موسوی ادامه داد: علی‌رغم دسیسه‌های آمریکا در اسلام‌هراسی و حمایت از گروه‌های تکفیری به‌ویژه داعش، گرایش به اسلام به صورت گسترده‌ای در سطح اروپا در حال افزایش است و دشمن از همین می‌هراسد.

وی تأکید داشت: از سوی دیگر جریان تکفیری و افراطی داعش در حال اضمحلال است و شکست‌های پیاپی در برابر مقاومت، این گروه را به ورطه نابودی کشانده است.

امام جمعه آران و بیدگل بصیرت و وحدت را نیاز امروز  امت اسلام خواند و افزود: پیام عید قربان آمادگی برای مبارزه و ایثار جان در برابر دشمن است. /

کد خبر 317147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.