جزییات فراخوان شرکت در یازدهمین جشنوارۀ «سینما حقیقت»

یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با نام «سینماحقیقت» در روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزییات فراخوان شرکت در یازدهمین جشنوارۀ سینما حقیقت که امسال با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» برگزار می شود، به شرح زیر اعلام کرده است:

«بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایرانف بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید و توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان می‌بایست فرم شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» را روی وب‌سایت این جشنواره تکمیل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه فیلم، حداکثر تا پانزدهم مهرماه ۱۳۹۶ به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

بخش‌های مختلف یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به این شرح است:

الف) مسابقه ملی: مستندهای کوتاه (تا ۴۵ دقیقه)،   مستندهای بلند (بالای ۴۵ دقیقه)

ب) جایزه شهید آوینی مستندهای کوتاه (تا ۴۵ دقیقه)،   مستندهای بلند (بالای ۴۵ دقیقه)

ج) مسابقه بین‌الملل مستندهای کوتاه (کمتر از ۳۰ دقیقه)، مستندهای نیمه‌بلند (۳۰ تا ۶۰ دقیقه)، مستندهای بلند (بالای ۶۰ دقیقه)

د) بخش‌های جنبی ملی و بین‌المللی: نکوداشت، نمایش‌های ویژه: نمایش آثار مستند برتر و روز جهان، پرتره: نمایش مستندهای پرتره از چهره‌های علمی، ادبی، سیاسی و هنری ایران و جهان، آیینه‌ یک جشنواره: مروری بر مستندهای منتخب یک جشنواره معتبر جهانی، چشم‌انداز سینمای مستند یک کشور، مستند سیاسی، مستندهای مردم‌شناسی.

ه) بازار بین‌المللی فیلم مستند

و) کارگاه‌های تخصصی و پژوهشی

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی در جشنواره یازدهم «سینماحقیقت» روز یکم مهرماه، آخرین مهلت تحویل آثار ۱۵ مهرماه و اعلام اسامی فیلم‌های منتخب جشنواره، نیمه دوم آبان‌ماه ۱۳۹۶ خواهد بود.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب‌سایت جشنواره به آدرس www.irandocfest.ir مراجعه کنند. /

کد خبر 316976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.