سازمان لیگ با فوتبالیست‌ها همدرد شد

مطالبه مالیات از درآمدهای حاصل‌نشده و درآمدهایی که سهم باشگاه‌هاست سازمان لیگ را به دردسری جدی انداخته است.

به گزارش ایمنا، مسدود شدن حساب‌های بانکی سازمان لیگ یکی از اخبار مهم هفته گذشته بود. سازمان لیگ در واکنش به این اتفاق تأکید کرد که این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که سازمان امور مالیاتی کشور از درآمدهای حاصل‌نشده نیز مالیات مطالبه نموده است. مثلاً چند سالی است که صداوسیما پولی بابت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر نداده است اما سازمان لیگ باید مالیات آن را پرداخت کند.

نکته دیگر اینکه سازمان لیگ تنها بخش کوچکی از درآمدهای خود را صرف برگزاری مسابقات می‌نماید و بخش عمده آن را به باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و هیأت‌های استانی اختصاص می‌دهد اما سازمان امور مالیاتی از صددرصد پولی که وارد حساب‌های سازمان لیگ می‌شود مالیات کسر می‌کند.

جالب آنکه سازمان امور مالیاتی بعداً از باشگاه‌ها نیز مالیات جداگانه‌ای می‌گیرد. به این ترتیب، طبق ادعای سازمان لیگ محاسبه مالیات برای درآمدهای حاصل‌نشده از یک طرف و اخذ موازی مالیات از سازمان لیگ و باشگاه‌ها از سوی دیگر فوتبال کشور را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

پیشتر گلایه‌هایی از زبان برخی فوتبالیست‌های لیگ برتری شنیده می‌شد مبنی بر اینکه آنها بابت پولی که دریافت نکرده‌اند باید مالیات بدهند و بعضاً به همین خاطر ممنوع‌الخروج هم می‌شوند. بازیکنان از این شاکی بودند که هنگام محاسبه مالیات باید به این نکته توجه شود که آنها اکثر اوقات کل مبلغ قراردادشان را نمی‌گیرند. شاید دردسر مالیاتی جدید سازمان لیگ را بتوان شکل کلان و البته بسیار جدی‌تری از مشکلی دانست که بعضی فوتبالیست‌ها پیشتر از آن ابراز نارضایتی می‌کردند.

کد خبر 316858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.