منابع کشور برای ایجاد ۵ میلیون شغل محدود است

گلپایگان-نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع داخلی برای ایجاد ۵ میلیون شغل محدود بوده با فرصت پسا برجام باید مسیر کشور به گونه‌ای هموار شود تا حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از بخش منابع خارجی تأمین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در جلسه شورای اداری شهرستان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان کرد: وحدت و انسجام ملی در جهت خدمت‌گزاری توسعه و پیشرفت ضرورت دارد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی در  راستای گیری دولت دوازدهم و هم تراز بودن با خط و مشی کابینه دولت دوازدهم یک امر خطیری را برعهده داشت،  با نگاه برنامه محور نسبت به موضوعاتی که طرح شده بود صلاحیت، کارآمدی و توانمندی هر یک از وزرای پیشنهادی دولت انجام شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود:  اکنون دولت دوازدهم تشکیل شده و به لحاظ قانونی مستقر بوده و می‌تواند در چارچوب قوانین مصوب و برنامه ریزی که مجلس دهم سال گذشته به تصویب رساند می‌تواند با یک آرامش خاطر مسیر کشور را رو به جلو حرکت دهد.

بختیار گفت: در یک نگاه اجمالی نقاط قوت و ضعف اداری، کشور یک چالش جدی مواجه است که یکی از این نقاط ضعف فقر فضای کسب و کار نا مناسب است و فعالان اقتصادی به سهولت امکان سرمایه گذاری برای آنان مهیا نیست.

وی افزود: انسجام در بخش‌های دولتی و ارکان مختلف کشور را ضعف‌ دیگری که یکی از تأکیدات مجلس به رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی دولت این که تیم دولت باید  وحدت و انسجام و هماهنگی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با ارزیابی تیم منسجم و بررسی دولت دوازدهم یک شکل گرفت، اما ارکان مختلف دیگر مانند قوه قضائیه و مقننه و مسؤولان باید هماهنگ باشند.

وی با اشاره به اینکه باید ضعف دفاعی کشور تقویت شود، تأکید کرد: اصلاح طلبی که مخالف تقویت موشکی و اصول‌گرای مخالف برجام است در بینش سیاسی خود دچار مشکل است.

بختیار گفت: باید راه تعامل با دنیا را در پیش گرفت و چنانچه بخواهیم مقابل یکدیگر بایستیم قطعأ کشور به اهدافی در سند ۱۴۰۴ در رسیدن قدرت فرا منطقه ای از لحاظ اقتصادی، امنیتی و سیاسی نخواهد دست یابد.

بختیار بیان داشت: یکی از بهترین نقاط مهم پیش روی کشور در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و توانمند برای پیشرفت کشور است در دنیا از نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه عظیم یاد می‌شود، امروزه منابع کشورها ذخایر نفتی و گازی مهم تلقی نمی‌شود امروز سرمایه کشورها سرمایه نیروی انسانی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مسیر اشتغال کشور و در جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی  برای رفع بیکاری از بخش‌های مختلف باید برای  سرمایه گذاری استفاده کنیم و با سرمایه گذاری داخلی نمی‌توانیم به اهداف برسیم.

وی اذعان کرد: منابع داخلی برای ایجاد ۵ میلیون شغل نا محدود است،  با فرصت پسا برجام  باید حتما مسیر کشور را به گونه‌ای هموار و به بخش مولد سوق دهیم تا حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از بخش خارجی تأمین کنیم.

بختیار گفت: یکی از اقدامات اخیر در حوزه نفت که با یکی از شرکت‌ها قراردادی منعقد شد ه است این که ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه  اقتصادی، کشاورزی سرمایه گذاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در شهرستان باید موانع از سر راه سرمایه گذران بر طرف شود  و نه اینکه از این سازمان به آن سازمان دچار سرخوردگی شوند، تصریح کرد: در کشور پیشرفت سرمایه در بخش توزیع و واستته‌گری است چرا تولید را مقرون به صرفه نمی‌دانند.

 بختیار تأکیدکرد: باید شرایط به گونه ای هموار شود که ادارات شهرستان به دنبال رفع مشکلات بوده نه به دنبال مانع باشند و افرادی که انگیزه توسعه دارند باید مسائل و مشکلات آنان را برطرف شود.

عضو فراکسیون کشاورزی و صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شیوه مانع گذاری جلوی راه سرمایه گذران باعث فرار سرمایه گذار خواهد شد و مشکل بیکاری نه رفع بلکه  دو چندان می‌شود./

کد خبر 316678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.