شهیدان رجایی و باهنر شیفته خدمت بودند/دولت برای بهبود اقتصاد جهادی عمل کند

فریدن - امام جمعه داران گفت:نخستین مشکل کشور اقتصاد و معیشت مردم است که با اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی قابل حل است.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  با تبریک هفته دولت به دولتمردان، اظهار داشت: بزرگ ترین اتفاق در هفته دولت زنده شدن یاد و خاطره شهیدانی است که تمام عمر خود را صرف خدمت به مردم کرد.

وی عنوان کرد: هفته دولت فرصت مبارکی است که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خدمات و تلاش های دولت انعکاس یابد و مسئولان به بیان خدمات و دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازند.

حجت الاسلام سیاوشی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی صادقانه به مردم، بیان صادقانه کاستی ها در کنار نقاط قوت را موجب اعتماد و امید مردم دانست و گفت: امید است دولت دوازدهم، با دوری هرچه بیشتر از مناقشه های جناحی در راستای اهداف انقلاب اسلامی به ویژه تقویت فرهنگ اسلامی-انقلابی و تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در  داران  با بیان این که در قرآن مجید، ارتباط تنگاتنگی میان دین و دولت وجود دارد، تصریح کرد: واژه ملک در قرآن همان سلطنت و دولتی است که در اصل از آن خداوند است، همان دولتی که جنبه حقیقی دارد و مشروعیتش ذاتی است.

حجت الاسلام سیاوشی با مروری بر سیره و روش مولای متقیان (ع) به توصیه های آن حضرت نسبت به مدیران اشاره کرد و گفت: رفتار به عدل و انصاف، دادن حق به مردم، پرحوصله و صبور بودن، عدم سهل انگاری در برآوردن نیاز مردم و رعایت عدالت را از مهم ترین مواردی است که همه مدیران باید به آن توجه نمایند.

امام جمعه داران با بیان توصیفی از حضرت علی(ع) مبنی بر این که فرماندهان همان خزانه داران رعیت، نمایندگان ملت و سفیران حکومت هستند، بازخوانی سفارشات آن حضرت به فرمانداران و مدیران را، گام موثری در  اعتلای ساده زیستی و اسلام مداری مسئولان دانست.

تعهد به ولی فقیه بارزترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر

حجت الاسلام سیاوشی با بیان این که تمام صفات یک انسان صالح در وجود شهیدان رجایی و باهنر تبلور پیدا کرده بود، افزود: اعتقادات راسخ این دو شهید به مبانی دینی و انقلابی و وجود تقوای عملی در جان و فکرشان باعث شده بود که نوع مدیریت آن ها الهی و معنوی شود و تصمیمات و خدماتشان ماندگار شود.

وی با بیان این که هنوز بعد از گذشت سال های طولانی طرح ها، برنامه ها، تواضع و توانمندی مدیریتی این دو شهید تازگی دارد، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر تا همیشه برای دولت ها یک الگو باقی می مانند.

نماینده ولی فقیه در فریدن ساده زیستی، ایمان و خدمت صادقانه را راز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: وجود همین صفات والای انسانی بود که آن بزرگواران را به اوج محبوبیت و عشق در میان مردم رساند.

وی با بیان این که این دو شهید سرافراز در میزان تعهد به ولی فقیه نمونه بودند، عنوان داشت: رجایی و باهنر بر روی ارزش های انقلاب پافشاری داشتند و شیفته خدمت گزاری به مردم بودند.

حجت الاسلام سیاوشی افزود: شهیدان رجایی و باهنر استوانه های نظام مقدس جمهورس اسلامی بودند و ملت ایران هرگز مجاهدت ها و ایثارگری های این دو مرد بزرگ را فراموش نخواهد کرد.

وی به بیان جملاتی از مقام معظم رهبری در وصف شهیدان رجایی و باهنر پرداخت و گفت: به فرموده رهبر انقلاب، "وقتی که هفته دولت می‌شود و اسم شهید رجایی و شهید باهنر می‌آید، مردم در ذهنشان نیست که فقط از دو شهید تجلیل می‌کنیم، می‌فهمند که یک جریان فکری و عملی و انقلابی است که مورد تجلیل قرار می‌گیرد."

لزوم توجه دولت به مسئله معیشت و اقتصاد

نماینده ولی فقیه در داران،  تقارن هفته دولت با ایام آغاز به کار دولت دوازدهم و نیز ایام شهادت دولتمردان شهیدان رجایی و باهنر را بسیار میمون و مبارک  دانست و گفت:  انتظار می رود مسئولان اجرایی در سطح کلان کشور و منطقه ای با الگو قرار دادن الگوهای رفتاری این  دو  شهید گرانقدر در امور خود بتوانند بیش از پیش به مردم و نظام اسلامی ایران خدمت کنند.

وی گفت: ایام هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارایه گزارشی از آخرین وضعیت طرح های عمرانی به مردم است و و امیدواریم مسوولان اجرایی شهرستان نیز در ایام این هفته مردم را در جریان وضعیت طرح های در حال اجرا قرار دهند .

امام جمعه داران در بخش دیگری از اظهارات خود با تشریح وظایف دولت اسلامی، عدالت، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، از میان بردن فاصله طبقاتی، ایجاد امنیت و ثبات، حفاظت از حقوق مردم و بیت المال را بخشی از این وظایف برشمرد و افزود: دولت در صیانت از بیت المال باید با صراحت و جدیت عمل کند.

سیاوشی ادامه داد: ضرورت دارد دولت با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با زمان‌بندی مناسب و مرحله‌ای به رفع اساسی مشکلات اقتصادی بپردازد.

سیاوشی تأکید کرد: اگر به رهنمودهای رهبری، ظرفیت ها و داشته‌های کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود، می توان هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی در شرایط بهتر و مناسب تری قرار گرفت.

وی عدم توزیع عادلانه  امکانات دولت در شهرها  و روستاها را موجب شدت یافتن مشکلات اقتصادی دانست و اظهارکرد: بی عدالتی در جامعه زمینه ناامنی را فراهم می کند.

حجت الاسلام سیاوشی با بیان این که در شرایط کنونی دشمن از ضعف اقتصادی کشور برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند، تصریح کرد: نخستین مشکل کشور ما اقتصاد و معیشت مردم است که با اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی قابل حل است.

وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر هدایت های رهبری، بیان کرد: مسئله مهم اقتصاد مقاومتی است، مقام ریاست جمهوری در صحبت های خود گفتند که در دولت یازدهم کارهای مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته شد اما باز هم برازنده نظام و مردم عزیز کشور نیست و باید بیشتر تلاش کرد.

امام جمعه داران افزود: دولت باید برای رفع مشکلات زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خصوصی را فراهم کند به گونه‌ای که در صورت تحقق این امر برای حل مشکلات اقتصادی دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی نیز نخواهیم داشت، مردم نیز باید احساس مسئولیت کرده و با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تولیدی گامی در راه رشد اقتصادی کشور بردارند.

حفظ وحدت و انسجام ملی خط قرمز دولت باشد

سیاوشی با اشاره به این که اقدام نقض و آشکار برجام را از طرف آمریکایی‌ها محکوم می‌کنیم، افزود: حفظ وحدت ملی و اجماع ملی و روند قدرت یابی ایران در منطقه خاری در چشم دشمنان اسلام است.

امام جمعه داران تصریح کرد: نباید به کشورهای غربی به خصوص آمریکا متکی بود، باید روی پای خودمان بایستیم تا بتوانیم مشکلات بیکاری و تحریم‌های آمریکا را کنار بزنیم.

وی تاکید کرد: دولت و سایر ارکان نظام، قوه مقننه و قوه قضاییه با کمک یکدیگر با برنامه‌ریزی هدف‌دار مشکلات را حل کنند و رضایت مردم را جلب کنند.

سیاوشی ادامه داد: در هفته گذشته ریاست محترم جمهوری کابینه خود و لیست وزرا را به مجلس معرفی کردند، وزرایی که امیدواریم مشکلات تمام جامعه را با کمک سه قوه برطرف کنند.

امام جمعه داران با اشاره به لزوم داشتن عملکرد مناسب در سیاست خارجی، گفت: در مذاکره و روابط خارجی باید همیشه یک چیز را در نظر گرفت که اختلاف با کشورها قابل مذاکره است اما دشمنی برخی کشورها با ما قابل حل نیست.

وی افزود: براساس رهنمود های رهبری کشورمان با وجود رشد خوب در بسیاری از بخش ها از شتاب مناسبی به خصوص در بخش علم برخوردار نیست  و با وجود پیشرفت چشمگیر در راستای شاخصه های علمی بعد از انقلاب، تاکنون به جایگاهی که شایستگی آن را داریم نرسیدم که رفع این مهم  نیز یک همت همگانی  می طلبد.

امام جمعه داران، داشتن چشم انداز، برنامه و هدف را در حل مشکلات و سروسامان دادن به اوضاع کشور بسیار موثر دانست.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری به مسائل اساسی در ارتباط با توجه به معیشت و رفع مشکلات اقتصادی، تعامل با جهان و صلابت در برابر سلطه تاکید جدی داشتند، ادامه داد:  وحدت و انسجام ملی و تبعیت از فرامین رهبری موجب شده کشور از گزند توطئه های دشمنان مصون بماند.

وی یادآور شد: جوانان این مرز بوم در موقعیت و شرایط مختلف همانند جنگ هشت ساله دفاع مقدس از همه چیز خود گذشتند تا آرامش کنونی حاصل شود و شهادت شهید محسن حججی نیز نمونه عینی آن است که در حفظ دین و در راه حرم از جان خود گذشت.

در ارزیابی خدمات دولت انصاف رعایت شود

حجت الاسلام سیاوشی  در بخش دیگری از گفتگوی خود، با تاکید بر تقویت فرهنگ و باورهای عمومی مردم توسط مسئولان دولتی گفت: به دلیل آن که  در ایران اسلامی تقریبا همه کارهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی در دست دولت می باشد مردم احساس می کنند که دولت، تمام هستی جمهوری اسلامی و آیینه تمام نمای آن است و باور دارند که به همین مقدار در تثبیت اصول و گفتمان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی می تواند نقش داشته باشد.

وی با اشاره به حدیث "شریف الناس علی دین ملکهم" افزود: در قرآن آمده است که موقعیت ها، امکانات و حاکمیت ها را مقدمه‌ای برای گسترش ارزش‌های اسلامی قرار داده ایم و مسوولین دولتی نیز باید بتوانند از این منظر فرهنگ عمومی و اعتقادات عمومی مردم را تقویت کنند.

امام جمعه شهر داران در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت یازدهم را چگونه ارزیابی می کنید ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که درقضاوت ها  باید رویکرد واقع بینانه و انتقاد منصفانه داشت، بیان کرد:هر مسئولی تلاش می کند خدمات ماندگاری در پرونده خود داشته باشد و دولت هم ، تلاش و همتش بر این بوده که خدمات ماندگاری داشته باشد، البته در بخش هایی پیشرفت داشته است ؛  و در بخش هایی نظیر اقتصاد،  عملکرد مورد انتظار را نداشته است.

وی با اشاره به توصیه اکید رهبری مبنی بر سبقت مسئولان درامر خدمت به مردم تصریح کرد: مسئولان با نیتی خالصانه نهضت خدمت راه بیاندازند و تمام توان خود را برای برنده شدن در این مسیر به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در فریدن با اشاره به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان، بهره گیری صحیح از این مزیت ها را در حل مشکلات مردم موثر دانست و گفت: مردم باید  به طور محسوس شاهد حل مشکلات به خصوص در زمینه رفع بیکاری و معیشت خود باشند.

نعمت امنیت را قدر بدانیم

امام جمعه داران با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است، خاطرنشان کرد: ایران اکنون در مرکز عملیات های تروریستی منطقه است ولی به برکت وزارت مقتدر اطلاعات کشور قبل از هر اقدام تروریستی در کشور دشمنان نظام و اسلام در چنگال قانون قرار می گیرند که این به برکت مجاهدت گمنامان امام زمان است.

وی با بیان این که ایران کشوری است که در برهه‌ای از زمان تمام جهان در مقابلش قد علم کرد، خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمنان اسلام برای شکست نظام با انواع ترفندها و تحریم ها تلاش می کنند و این ماندگاری نظام چیزی جز عنایت خاص امام زمان(عج) نیست.

حجت الاسلام سیاوشی در پایان  وجود  امنیت و آرامش در کشور را نعمت  بزرگی خواند و ضمن تاکید بر اهتمام دولت به این امر، گفت :تلاش نیرو های اطلاعاتی و امنیتی در دستگیری عناصر داعش در کشور  باعث افتخار است.

کد خبر 316581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.