برگزاری هشت دوره المپیاد بازی‌های بومی و محلی در اصفهان در هشت سال گذشته

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: از همان زمانی که مقام معظم رهبری بر احیای بازی‌های بومی و محلی و ورزش همگانی تأکید کردند، کار در این زمینه را آغاز و در طول هشت سال گذشته هشت دوره المپیاد بازی‌های بومی و محلی در اصفهان برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اسدی صبح چهارشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا (جام ریاست جمهوری) که از فردا پنجشنبه دوم شهریورماه در شهرستان شاهین‌شهر اصفهان آغاز می‌شود، اظهار کرد: تا کنون پنج دوره المپیاد ملی عشایر را در استان اصفهان میزبانی کرده‌ایم که آخرین دوره آن در شهرستان چادگان برگزار شد. برای برگزاری این مسابقات همه مسئولان استان به میدان آمدند.

وی افزود: هشتمین المپیاد فرهنگی- ورزشی بازی‌های بومی و محلی تنها در استان اصفهان برگزار شد که مبدأ راه‌اندازی بازی‌های بومی و محلی در استان اصفهان بود.

اسدی ادامه داد: از همان زمانی که مقام معظم رهبری بر احیای بازی‌های بومی و محلی و ورزش همگانی تأکید کردند، کار در این زمینه را آغاز کردیم و در طول هشت سال گذشته هشت دوره المپیاد بازی‌های بومی و محلی در استان اصفهان برگزار کردیم.

وی گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا با همکاری نهاد ریاست جمهوری و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم در استان اصفهان برگزار می‌شود که برای برگزاری آن کار جهادی صورت گرفت.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با اشاره به حضور ۳۲ تیم از ۳۱ استان کشور در هفت رشته آقایان و ۶ رشته بانوان در جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا بیان داشت: امیدوارم بتوانیم با برگزاری این جشنواره ورزش‌های بومی و محلی و سنت‌های قدیمی خود را احیا کنیم. کشورهای خارجی سنت‌های ما را می‌گیرند و آن را با رنگ و لعاب جدید دوباره به خودمان ارائه می‌کنند؛ مثل ورزش کبدی که هندوستان به نام خود زد و یا هفت سنگ که کشور آذربایجان در تلاش است آن را به نام خود ثبت کند.

اسدی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در سال‌های آینده میزبان جشنواره بین‌المللی فرهنگی ورزشی روستا در شهرستان شاهین‌شهر باشیم.

کد خبر 316476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.