رفع مشکل کمبود منابع مالی بانک‌ها با وصول جدی معوقات کلان

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: بانک مرکزی باید با جدیت بیشتر بحث وصول معوقات کلان را پیگیری کند، زیرا انجام این مهم باعث می‌شود مشکل کمبود منابع مالی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات رفع شود.

اصغر سلیمی در گفت‌و گو با ایمنا با انتقاد از وضعیت روند وصول معوقات بانکی، اظهار داشت: متاسفانه برخی‌ها در گذشته با استفاده از رانت، وام‌های کلانی از سیستم بانکی اخذ کردند و در بخش تولید و اشتغال زایی هزینه نکردند.

وی ادامه داد: با وجود گذشت سال‌ها از تاریخ سررسید برخی از وام‌های کلان، اما برای وصول این معوقات اقدام جدی صورت نگرفته است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: برخی مواقع اعلام می‌شود عدم تسویه وام‌های کلان به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش قیمت ارز در سال‌های گذشته بوده که باید بعد از اثبات این موضوع، نحوه تسویه حساب این بدهکاران با لحاظ شرایط، تعیین شود.

وی بیان داشت: برخی در سال‌های گذشته وام‌های کلان از سیستم بانکی دریافت کرده‌اند، اما عزمی برای تسویه حساب ندارند و متاسفانه پیگیری برای وصول این مطالبات کلان نیز جدی نیست.

سلیمی با بیان اینکه بانک مرکزی باید با جدیت بیشتر بحث وصول معوقات کلان را پیگیری کند، افزود: انجام این مهم باعث می‌شود مشکل کمبود منابع مالی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات رفع شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در روند وصول معوقات بانکی عدالت وجود ندارد و سخت‌گیری بانک‌ها در تسویه معوقات بیشتر در بخش وام‌های خرد و اقشار ضعیف جامعه است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس پیرامون وضعیت مصوبه مجلس درباره بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌ھای کشاورزی تا سقف زیر ۱۰۰ میلیون تومان، گفت: زمانی که وضعیت کشاورزی در شرایط بھینه‌ای در اثر سرمازدگی و خشکسالی در طی چند سال اخیر قرار ندارد؛ زیرا کشاورز هر ساله در پرداخت قسط‌ھای بانکی بیش از سال گذشته با مشکل روبه‌رو می‌شود، بنابراین مصوبه مجلس باید در این راستا کامل محقق شود.

وی اضافه کرد: ضامن‌ھای کشاورزان نیز در راستای عدم پرداخت قسط و دیرکردھای بانکی با مشکل روبه رو شدند.

سلیمی افزود: کاھش تولیدات کشاورزی در اثر خشکسالی و یا سرمازدگی کشاورزان را با مشکلات بی‌شماری مواجه می‌کند و آنھا در این موقعیت بدون شک نیاز به بخشش جرایم دیرکرد وام‌ھای بانکی خود دارند.

کد خبر 316096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.