گران‌فروشی فروشگاه‌های صنایع دستی در اصفهان شایعه است

چندی است که اخباری مرتبط با گران فروشی برخی از فروشگاه های صنایع دستی در تبانی با راهنمایان گردشگری به گردشگران خارجی در محافل و رسانه های خبری مطرح شده است.

به گزارش ایمنا، این مسئله که درصورت صحت می تواند ضربه بزرگ و جبران ناپذیری به اعتماد گردشگران به راهنمایان تورهای گردشگری بزند و چرخه اقتصادی اصفهان در حوزه پردرآمد گردشگری را به مخاطره بیندازد، مدتی قبل توسط خبرنگار حوزه میراث فرهنگی خبرگزاری ایمنا در قالب گزارشی مبسوط مورد بررسی قرار گرفت. اینک به سراغ فریدون الهیاری، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان رفته ایم تا نظر او را در اینباره جویا شویم.

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره این موضوع به خبرنگار ایمنا گفت: اینها یکسری شایعات بی ربطی هستند که درباره فروشگاه های صنایع دستی در اصفهان و راهنمایان تور مطرح شده است و بعد از پاسخ قاطع ما به این موضوع، فضا هم به طور کلی تفییر کرده و ما باید سعی کنیم به این موضوع دامن نزنیم.

فریدون اله یاری افزود: اساساً در اصفهان هیچ مشکلی نیست، البته یک مشکل کلی در کشور وجود دارد و این است که بعضی ها در این زمینه تخلفاتی را انجام می دهند، منتهی دوستان ما در اصفهان چون از این موضوع ناراحت بودند خودشان آن را خیلی بزرگ کردند و این را دست گرفتند که چنین چیزی در اصفهان هست، درحالیکه اصلاً چنین چیزی در اصفهان وجود ندارد و الان هم ما تدابیری اندیشیده ایم در شهریورماه که موج جدید ورود توریست ها در اصفهان اتفاق می افتد، اصفهان امن ترین و مطمئن ترین جایگاه برای خردید صنایع دستی کشور خواهد بود.

تغییرات مقتضای کار سیستم است

وی همچنین درباره مسئولیت جدید «علی‌اصغر مونسان» به عنوان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: این انتخاب‌ها سیاست هایی است که دولت و ریاست جمهور با دوره جدیدش انجام داده و من فکر می کنم که حتماً ریاست جدید سازمان با اندیشه های نو و تجاربی که دارند می توانند منشاء اثر بسیار مثبتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند.

اله یاری در پاسخ به تأثیر تغییرات مکرر در ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: تغییرات گاهی اوقات مقتضای کار سیستم بوده، است ولی امیدواریم پس از این مدیریت پایدارتر و باثبات تری را در سازمان شاهد باشیم.

کد خبر 316038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.