رقابت‌های اسپوکس قهرمانی استان اصفهان برگزار شد

رقابت‌های اسپوکس قهرمانی استان اصفهان با حضور ۲۴۵ ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، این رقابت‌ها به همت کمیته اسپوکس شهرستان کاشان و  با حضور ورزشکاران این رشته از شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، شاهین شهر و میمه، لنجان و کاشان برگزار شد.
نتایج این مسابقات به شرح زیر است:
تیمی آقایان:
مقام اول تیم منتخب شهرستان فلاورجان و لنجان
مقام دوم تیم هیات انجمن‌های ورزشی شهرستان فلاورجان
مقام سوم تیم هیات انجمن‌های ورزشی شهرستان کاشان
تیمی بانوان:
مقام اول تیم هیات انجمن های ورزشی شهرستان کاشان
مقام دوم تیم هیات انجمن ورزش های رزمی شهرستان فلاورجان
مقام سوم تیم هیات انجمن های ورزشی شهرستان اصفهان
رشته ورزشی اسپوکس Spo : Sport Q : Quicker C: Cleverer S: Stronger) 'ورزش سریع‌ترین با هوش‌ترین - قوی‌ترین'  از زیر مجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی، جایگاه خاصی برای ایجاد شادی، سلامت، تعامل اجتماعی، اتحاد و رشد جوامع و شهروندان سراسر جهان از طریق ارتقاء و ترویج فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش برای همه و فعالیت‌های بدنی دارد.
این رشته برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است و ازتحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آنها را در افراد تقویت می‌کند؛ ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی- استقامت- چابکی و سرعت و هشیاری قادر به حضور در رقابت‌های قهرمانی و همگانی آن خواهند بود.
این رشته برای اولین بار توسط استاد ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی) در سال ۱۳۹۰ پایه‌گذاری شد.
در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ چندین اجلاس رسمی و غیر رسمی بین المللی در ارتباط با معرفی این رشته رزمی به مجامع بین المللی ورزش برگزار شد و پس از بازتاب مثبت بین المللی، رسمیت دادن به فعالیت‌های این رشته از طرف مراجع مرتبط ورزش کشور در گام بعدی قرار گرفت.
فعالیت کمیته اسپوکس هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان از دی ماه سال گذشته به ریاست محمد قربانی آغاز شد.

کد خبر 316003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.