صرفه جویی روزانه ۴۰ هزار لیتر آب در نطنز با ایجاد شبکه آبیاری قطره ای

نطنز- شهردار نطنز گفت: با ایجاد شبکه آبیاری قطره ای و ۱۰ هزار متر لوله گذاری فضای سبز ، روزانه ۴۰ هزار لیتر در مصرف آب صرفه جویی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سیدمحسن تجویدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در  چهار سال اخیر پروژه هایی برای افزایش و ساماندهی فضای سبز در باغ شهر نطنز اجرا شد.

وی تصریح کرد: شهرداری موفق شد میانگین سرانه فضای سبز شهری در نطنز را به ۳۶ متر مربع به ازای هر نفر برساند و این در حالی است که میانگین سرانه فضای سبز برای هر نفر در کشور ۲۲ متر مربع است.

شهردار نطنز با اشاره به ساماندهی سیستم های آبیاری فضای سبز افزود: در چهار سال اخیر حدود ۲۲ هزار متر لوله گذاری آب فضای سبز انجام شد که بخش های مختلف فضای سبز در شهر نطنز به شبکه آبیاری متصل شد.

وی تأکید کرد: از مهمترین پروژه هایی که برای مدیریت مصرف آب در بخش فضای سبز نطنز صورت گرفت، ایجاد شبکه آبیاری قطره ای با ۱۰ هزار متر لوله گذاری است که علی رغم حذف نیروی انسانی جهت آبیاری، موجب صرفه جویی روزانه ۴۰ هزار لیتر در مصرف آب می شود.

تجویدی بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و در راستای برنامه ریزی برای توسعه فضای سبز و تأمین آب مورد نیاز، با اداره آب و فاضلاب قراردادی جهت استفاده از پساب پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر نطنز بسته شد تا بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز باغشهر نطنز از این طریق تأمین شود.

وی یادآور شد: در چهار سال گذشته، به طور میانگین سالانه حدود ۲۵ درصد از بودجه شهرداری صرف ایجاد و توسعه فضای سبز شده است. /

کد خبر 315367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.