دردهای کرمان در انتظار مرهم/گام بلند سیف الهی به سمت صندلی بلدیه

مردم کرمان در حالی شهر خود را در مسیر توسعه می بینند که این روزها انتخاب شهردار جدید این شهر، آن ها را در بیم و امید ادامه یا وقفه در تداوم این راه قرار داده است.

به گزارش ایمنا به نقل از مهر، شهر کرمان این روزها نام کلان شهر را به دوش می کشد کلان شهری که ظاهرش با شهرهای کلان کشور هنوز هم فاصله زیادی دارد طی هشت سال گذشته کرمان گامهای بلندی برای توسعه برداشته است و دهها پروژه بزرگ در این شهر تعریف و اجرا شده است.

در این میان همراهی مدیران دولت و شهرداری کرمان در پیش برد بسیاری از پروژه های شهر کرمان تاثیر گذار بود، هم اکنون افق پیش روی شهر کرمان روشن تر از همیشه است و در صورت بهره برداری از پروژه هایی که هر کدام روزگاری آرزوی مردم شهر بودند، کرمان شهر بهتری برای زندگی خواهد شد.

کرمان در مسیر توسعه حرکت می کند

تحریم هایی که در دولت قبل بر توسعه اقتصادی و تامین بودجه پروژه های عمرانی کشور فشار وارد کرده بود در شهر کرمان نیز گریبان بسیاری از طرح های عمرانی شهر را گرفته بود و به همین دلیل مردم بعضا با کندی اجرای طرح ها مواجه شدند اما روند اجرای این طرح ها هیچ گاه متوقف نشد و مردم هر روز شاهد توسعه خدمات شهری و پیشرفت پروژه هایی بود که اکثر در زمان شهردار سابق کلید خورده بود.

مردم کرمان بعد از سالها رکود شهری حالا کرمان را در مسیر توسعه می دیدند این در حالی بود که کرمان مدتها تنها شاهد پیشرفت شهرهای اطرافش بود، بسیاری از مراکز استانهایی که در اطراف کرمان کوچک تر از این شهر بودند به دلیل رخوتی که در مدیریت شهری کرمان وجود داشت از کرمان سبقت گرفتند و این نیاز احساس می شد که باید شهر کرمان نیز توسعه یابد.

مدیریت توسعه شهر کرمان که قبل از دولت یازدهم با مدیریت شهر دار سابق کرمان کلید خورده بود بعد از تغییر دولت و همراهی مدیریت اجرایی استان کرمان شتاب بیشتری گرفت بطوریکه کرمان به کارگاهی بزرگ در راستای اجرای پروژه های مختلف و مکانی برای جذب سرمایه تبدیل شد

مدیریت توسعه شهر کرمان که قبل از دولت یازدهم با مدیریت شهردار سابق کرمان کلید خورده بود بعد از تغییر دولت و همراهی مدیریت اجرایی استان کرمان شتاب بیشتری گرفت بطوریکه کرمان به کارگاهی بزرگ در راستای اجرای پروژه های مختلف و مکانی برای جذب سرمایه تبدیل شد.

پروژه های مختلف در دستور کار قرار گرفت و سرمایه گذاران و پیمانکاران قدر برای نخستین بار پایشان به شهر کرمان باز شد.

تلاش شد طی این مدت مشکل کمبود اعتبارات با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی رفع شد شورای پنجم طی روزهای آینده باید شهردار جدید را انتخاب کند، مردم شهر کرمان که با وجود کندی اجرای طرح ها اما از سیاستهایی که سیف الهی در شهر کرمان پایه گذاری کرده بود رضایت داشتند حالا امید دارند این صندلی بار دیگر به این مدیر با تجربه کرمانی باز گردد و مردم یک بار دیگر شاهد تپش قلب کرمان باشند و توسعه در شهر شتاب گیرد.

۲۵ گزینه به پنج نفر کاهش یافت

گفته می شود شورای شهر کرمان که اکثریتش هم سو با دولت فعلی است ۲۵ گزینه اولیه را برای این پست کاندید کرد و در نهایت یازده عضو شورای شهر پنجم به پنج گزینه نهایی رسیده اند و بررسی برنامه های این پنج نفر ادامه دارد.

بعد از استعفای معاون عمرانی استاندار کرمان و تمایل شدید مردم شهر به حضور وی در شهرداری کرمان به نظر می رسد وی بیشتر از هر فرد دیگری به این صندلی نزدیک شده است.

آنچه که مردم کرمان از شورای شهر پنجم انتظار دارند هم سویی انتخاب شهردار کرمان با نیازهای شهر کرمان است، شناخت پتانسیلها و چالشهای شهر کرمان و اینکه شهردار بتواند بدون توجه به جریانهای سیاسی هم سو و همراه با خواسته های مردم گام بردارد.

کرمان مدتها اسیر نگاه های تک بعدی سیاسی بوده است

محمد اقبالی یکی از شهروندان کرمانی است که اظهارداشت: شهر کرمان با یک حقیقت مواجه است و آن این است که سالها اسیر انتخاب های تند روانه سیاسی بوده است و نگاههای تک بعدی موجب شده است توسعه شهر در مقابل اهداف سیاسی قربانی شود.

وی به طرح های تفصیلی و جامع اشاره کرد و افزود: متاسفانه گامهایی که در مسیر این طرحها طی دهه های اخیر برداشته شده کند بوده است اما طی سالهای اخیر روند توسعه شهر کرمان شتاب بیشتری به خود گرفت و هماهنگ با اجرای پروژه های مختلف در سطح شهر سرمایه گذاران جزء هم شروع به سرمایه گذاری در شهر کرده اند.

باید کرمان را با فرصتهایی که برای بهتر زیستن دارد به سرمایه گذاران معرفی کنیم و جذابیت ماندگاری در شهر را بیش از گذشته کنیم

وی افزود: باید کرمان را با فرصتهایی که برای بهتر زیستن دارد به سرمایه گذاران معرفی کنیم و جذابیت ماندگاری در شهر را بیش از گذشته کنیم.

این شهروند بیان کرد:  سکان شهر به دست فردی سپرده شود که در کنار هماهنگی که با دولت دارد شهرداری را نیز به خوبی بشناسد و مسیری که شروع شده را دنبال کند. کرمان نیاز به نفس تازه ندارد بلکه به تداوم نفس های عمیقی که در حال کشیدن است نیاز دارد.

لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام

زهرا ثابتی نژاد نیز افزود: بسیاری از پروژه ها در کرمان کلید خورده است و مسلما فردی که به پیچ و خم شهر آشنا است بهتر از هر فرد دیگری می تواند مشکلات را رفع کند و در این مسیر باید پایداری و ادامه کار توجه شود و مردم نیز نشان داده اند در این مسیر با مسئولان همراه و همدل هستند.

وی از اعضای شورای شهر کرمان خواست که به درخواستهای مردم توجه کنند و تکمیل پروژه های نیمه کاره در شهر کرمان را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

همراهی شورای شهر و شهرداری کرمان می تواند رمز موفقیت توسعه شهری باشد و در این میان نباید خواسته های مردم و نیازهای شهر فراموش شود

ثابتی نژاد افزود: همراهی شورای شهر و شهرداری کرمان می تواند رمز موفقیت توسعه شهری باشد و در این میان نباید خواسته های مردم و نیازهای شهر فراموش شود.

علی احمدی نیز بیان کرد: کرمان شهری تاریخی است و شهرداری کرمان به خوبی تشخیص داده که باید کرمان را به عنوان یک کلان شهر تاریخی به جامعه معرفی کند و در این راستا احیاء بافت تاریخی شهر کرمان و مرمت بناهای تاریخی شهر کرمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد : خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد مرمت بسیاری از بناهای در حال تخریب در شهر بوده ایم و همین بناهای مرمت شده حالا محل حضور گردشگران شده اند از سوی دیگر جذب سرمایه گذار در پروژه های شهر کرمان نیز در پیشرفت شهر موثر بوده است.

وی گفت: شهردار باید مخاطراتی که شهر را از هر نظر تعریف می کند بشناسد و از سوی دیگر داشته های شهر را نیز به خوبی تشخیص دهد نه اینکه شاخه های باروری را که در حال تنومند شدن هستند بار دیگر قطع کند و طرح جدید را در شهر پیاده کند.

کد خبر 315129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.