سپاهان همچنان در حسرت برد/ درام ناقص ماند

تیم فوتبل سپاهان پیروزی برابر تیم پارس جنوبی جم را با تساوی عوض کرد.

خبرگزاری ایمنا-
هفته سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های سپاهان و پارس جنوبی جم
ورزشگاه:
نقش جهان
تماشاگر: ۱۲ هزار نفر
گل‌ها: شاهین ثاقبی (دقیقه ۴۹) برای سپاهان و احسان تاییدی (دقیقه ۹۰+۱) برای پارس جنوبی
اخطار: عزت الله پورقاز (دقیقه ۳۳) و میلاد سرلک (دقیقه ۴۵) از سپاهان؛ حامد نور محمدی (دقیقه یک) و مجتبی لطفی(دقیقه ۹۰+۵) از پارس جنوبی
اخراج:

ترکیب اولیه سپاهان: مهدی صدقیان، حسن جعفری، عزت الله پورقاز، ژایرو رودریگز، سعید آقایی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا (۵۹- رافائل کری ولارو)، شاهین ثاقبی، جلال الدین علی محمدی (۸۴- عارف غلامی)، حسین پاپی (۸۰- علی کیخسروی) و ساسان انصاری
سرمربی: زلاتکو کرانچار
ترکیب اولیه پارس جنوبی جم: محسن فروزان، حامد نور محمدی، مجتبی لطفی، امید سینک، علی دشتی (۶۵- مهدی زبیدی)، ابراهیم صالحی (۷۱- آلویز نانگ)، حسین پور امینی، میثم تیموری، میثم نقی زاده (۸۸- فرشاد سالاروند)، احسان تاییدی و فرشاد محمدی مهر
سرمربی: مهدی تارتار
کادر داوری: مهدی سید علی، مهدی الوندی، براتعلی مولوی و وحید صالحی

شرح بازی:
تیم آماده پارس جنوبی که با ۶ امتیاز صدرنشین لیگ در پایان هفته دوم بود برابر سپاهانی که پس از افتضاح هفته دوم برابر پدیده به دنبال اولین پیروزی لیگ و بازگشت به کورس مدعیان بود. پارس جنوبی در نیمه نخست اصلاً مغلوب جو ورزشگاه نشد و پا به پای سپاهان پیش آمد تا نیمه نخست با چندین موقعیت خطرناک برای دو تیم بدون گل به پایان برسد.
در نیمه دوم سپاهان در اولین موقعیت توسط ثاقبی به گل رسید تا ادامه بازی با حملات گسترده پارس و عقب نشینی سپاهان همراه شود. پارس که کاملاً هجومی بازی را دنبال می‌کرد در یکی از موقعیت‌هایش در دقیقه ۷۹ توسط نانگ به پنالتی رسید و صدقیان، دروازه بان سپاهان اخراج شد، در ادامه اما علی کیخسروی، دروازه بان ۱۸ ساله سپاهان که به نوعی گلر چهارم به حساب می‌آید پنالتی امید سینک را گرفت تا قهرمان نقش جهان نام گیرد. مقاومت سپاهان اما در اولین دقیقه ۹۱ شکست و احسان تاییدی روی ریباند یک شوت که به تیر دروازه برخورد کرد گل تساوی را به ثمر رساند تا پایان این دیدار زیبا نتیجه تساوی باشد.

شرح گل‌ها:
۰-۱ (دقیقه ۴۹- سپاهان): همکاری نویدکیا و آقایی در نهایت با ارسال کوتاه آقایی در محوطه شش قدم همراه شد تا ثاقبی با یک اشاره دروازه پارس جنوبی را باز کند.
۱-۱ (دقیقه ۹۰+۱- پارس جنوبی): ضربه فرشاد سالاروند پس از برخورد به تیر دروازه به با ضربه احسان تاییدی تبدیل به گل تساوی شد.

دقایق حساس:
دقیقه ۱۲- حرکت در عرض رسول نویدکیا در نهایت با شوت آرام او همراه شد که در دستان دروازه بان پارس جنوبی قرار گرفت.
دقیقه ۱۷- پاس رو به عقب اشتباه مدافعان سپاهان با دفع صدقیان رو به رو شد که در ادامه نیز مهاجم پارس راه به جایی نبرد.
دقیقه ۲۲- در یک ضد حمله در موقعیتی خطرناک توپ به سینک رسید و ضربه را صدقیان برگشت داد.
دقیقه ۲۹- در شلوغی محوطه جریمه توپ به علیمحمدی رسید که ضربه ناگهانی او درست در جایی رفت که فروزان حضور داشت.
دقیقه ۸۲- پنالتی امید سینک با واکنش کیخسروی راهی کرنر شد.
دقیقه ۹۰+۲- شوت فرشاد سالاروند با واکنش کیخسروی راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:
بدون شک مهار پنالتی توسط علی کیخسروی آن هم در اولین واکنش فوتبال حرفه‌ای‌ خود نکته ویژه این بازی بود. فراموش نکنیم او تنها ۱۸ سال سن دارد.

بهترین بازیکن:
آلویس نانگ در مدت زمان حضورش در زمین کاملاً موثر بود و بازیکن برتر میدان لقب گرفت.

کد خبر 314862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.