محور مقاومت خط دفاع از مستضعفین/جنگ ۳۳ روزه درس عبرتی فراموش نشدنی برای رژیم صهیونیستی

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت:مقاومت اسلامی امروز نشان داده که با بلوغ اعتقادی و سیاسی خود و با شناخت دقیق مسائل روز در برابر آمریکا و اسلام آمریکایی ایستاده است و این شناخت دقیق زمینه‌ساز سرنگونی حکومت‌های مرتجع منطقه و سقوط نظام استکباری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاینده رود اظهار کرد: عهدشکنی، بدعهدی و تناقض در رفتار سیاسی از بارزترین خصایص دولتمردان آمریکایی از گذشته تا به امروز محسوب می شود و این رفتارِ خاص آمریکایی ها امروزه براکثر کشورهای جهان مبرهن شده است.

وی افزود: باید توجه داشت ایران اسلامی در طول تاریخ با بدعهدی های متداولی از سوی دولتمردان آمریکا مواجه شده و ضربات سهمگینی را بر خود دیده است که باعث موضع گیری های خاصی در راستای واکنش های سیاست خارجه آمریکا شده که عمده ی این موضع گیری ها به دلیل عدم اعتماد به آمریکا است.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: باید توجه داشت دولت آمریکا و شرکای آن همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تغییر محاسبات مسئولان نظام جمهوری اسلامی و تغییر افکار عمومی مردم در خصوص آرمان ها و اهداف انقلابی، دینی و مصالح امنیت ملی کشور بوده اند.

وی ادامه داد: از این رو بر مسئولان نظام است تا با توجه به چراغ راه رهبری که در واقع سخنان و مواضع ایشان می باشد، به تبیین و واکاوی رفتار پنهانِ سیاسی آمریکایی ها و اعلام مرزبندی شفاف خود با این قبیل مواضع، به اشاعه ی آن در سطح کشور و به منظور افزایش سطح آگاهی و بصرت بخشی بپردازند تا با این روند برنامه ریزی ها و طرح های آنان را خنثی کرده و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و استحکام پایه های نظام  قدمی عظیم برداشته شود.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: در حال حاضر نیز یکی از قدمها آن است که مسئولان با صدای واحد در مقابل عهدشکنی ‌ها و زیاده‌ خواهی‌ ها آمریکا علیه ایران بایستند و از سوی دیگر دولت دوازدهم نیز در بخش اقتصاد، فرهنگ و سیاست خاصه سیاست خارجی متحول شود.

وی در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود در منطقه عنوان کرد: متأسفانه دولت بی لیاقت سعودی وقتی در عراق و سوریه شکست خورد مجبور شده است خود زنی کند از این رو به جان هم وطنان شیعه خود افتاده است.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: در راستای سیاست سنتی حمایت و پرورش تروریسم؛ عربستان یکی از اصلی ترین حامیان گروه های تروریستی و در امتداد آنها داعش در سوریه بوده و از بازیگران اصلی سیاست های غرب در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و اشاعه گفتمان­‌هایی همچون، تلاش در جهت برقراری حکومت جهانی اسلام، نفی سلطه پذیری و سلطه جویی، حمایت از مستضعفین و نهضت آزادی بخش و تبلیغ اسلام و دعوت آن به ویژه مذهب شیعه اولین عکس العمل ها از درون حاکمیت دولت های اقتدارگرا علیه این گفتمان آغاز شد و دولت عربستان سعودی نیز در این گروه قرار داشت

صفرزاده تهرانی در ادامه با اشاره به سالروز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی گفت: تقویت تشکل‌های اجتماعی و مشارکت های مردمی بر اساس فالستبقوا الخیرات، یکی از ارزشمندترین امور اجتماعی است که دفتر امام جمعه شهرزاینده رود آن را نصب العین خود قرار داده است و با راه اندازی کارگروه های متعدد به آن جامه عمل پوشانده است، تا فرهنگ اسلامی و جو معنوی در شهر گسترش یابد.

وی اذعان کرد: اگرچه در این راه کم لطفی ها و بی مهری های فراوانی رسیده است، با این حال از همه کسانی که می توانند در این راستا کمک کند استقبال می شود و از همه کسانی که امام جمعه را یاری کردند تشکر کرده و برای آنان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

امام جمعه زاینده تصریح کرد: روز ۲۳ مردادماه، سالگرد پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه است که به ‌عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است و باید توجه داشت نگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال مقاومت اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش نگاهی انسان‌دوستانه و در راستای انجام وظایف ایدئولوژیکی و مکتبی است.

وی افزود: این جنگ توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و بعضی از احزاب وابسطه طراحی شده بود، نابودی حزب‌ الله لبنان بخشی از آن بود اما با عنایات الهی حزب‌ الله ابتکار عمل را در دست گرفت و در همان روزهای اول ارتش رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کرد.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: در این جنگ نابرابر ملت چند میلیونی لبنان کانون توجهات ۳۰۰ میلیون عرب و حدود یک ونیم میلیارد مسلمان قرار گرفت و حزب‌ الله لبنان تحسین همه آزادگان دنیا برانگیخت و رهبر روحانی آن در صدر شخصیت‌ های اول جهان اسلام و جهان عرب به حساب آمد.

وی اضافه کرد: حزب الله در جنگ ۳۳ روزه درس فراموش نشدنی به اسرائیل داد و به وسیله این پیروزی اسرائیل و حامیان بین المللی و منطقه ای او را تحقیر کرد.

امام جمعه زاینده رود در پایان عنوان کرد: مقاومت اسلامی امروز نشان داده که با بلوغ اعتقادی و سیاسی خود و با شناخت دقیق مسائل روز در برابر آمریکا و اسلام آمریکایی ایستاده است و این شناخت دقیق زمینه‌ساز سرنگونی حکومت‌های مرتجع منطقه و سقوط نظام استکباری خواهد شد.

کد خبر 314783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.