۲.۵ میلیارد ریال برای ساماندهی باغ تاریخی تالار نیاسر کاشان اختصاص یافت

شهردار نیاسر گفت: ۲.۵ میلیارد ریال برای ساماندهی باغ تاریخی تالار نیاسر کاشان اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، سبحان نظری شهردار نیاسر کاشان گفت: برای ساماندهی باغ تاریخی تالار این شهر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان بودجه از منابع داخلی شهرداری تامین می شود، اظهار کرد: بخشی از این اعتبار صرف عملیات عمرانی شامل محوطه سازی باغ، جدول گذاری، اجرای نمای دیواره های باغ و همچنین ساخت رمپ های ورودی وخروجی این باغ تاریخی می شود.
وی افزود: بخشی از این اعتبار نیز برای اصلاح و بازپیرایی فضای سبز شامل علف زنی، حذف پاجوش ها، تسطیح و اصلاح مسیرهای آبیاری، هرس درختان و درختچه ها، کوددهی، خاک ریزی با خاک زراعی، افزایش و ایجاد فضای سبز، کاشت نهال نیز در این باغ می شود.
شهردار نیاسر اضافه کردن سکوها، تاسیسات زیربنایی، لوله کشی، نورپردازی و نصب پایه های چراغ روشنایی را از دیگر اقدام ها برای سازماندهی باغ تاریخی تالار نیاسر بیان کرد.
سبحانی فضای سبز را از عناصر اصلی و اساسی باغ های ایرانی دانست و ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور امسال کار ساماندهی باغ تالار نیاسر پایان یابد.
وی همچنین یادآور شد: باغ تاریخی تالار مکانی زیبا و دیدنی با درختان بلند و کهنسال است که آب چشمه اسکندریه از میان آن به سمت آبشار منتهی می شود.
باغ تاریخی تالار نیاسر که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده در دوره های صفویه و قاجاریه ساخته شده است.
شهر نیاسر به علت وجود جاذبه‌های مختلف از جمله آبشار، غار تاریخی ریس و باغ تاریخی تالار، چارتاقی، چشمه اسکندریه، آسیاب آبی و حمام صفویه، کوشک صفوی و چشم انداز بسیار زیبا و دل انگیز در همه روزهای سال پذیرای مسافران و گردشگران از تمام نقاط کشور و جهان است. /

کد خبر 314695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.