میز مدیران سدی در برابر خبرنگاران/ خبر رکن چهارم دموکراسی است

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم گفت:خبر و خبرنگاری رکن چهارم دموکراسی بوده و همین موضوع اهمیت این بخش را می رساند که بر این اساس باید مشکلات و سختی های جامعه خبری را با نگاهی متفاوت از قبل ببینیم و نگاهی ویژه به آن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، نماینده سمیرم در مجلس دهم در نشست تقدیر از خبرنگاران محلی شهرستان سمیرم با تبریک هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار اظهار کرد: گاهی این عزیزان حتی جلوتر و فراتر از دستگاه های امنیتی و سیاسی حرکت و اطلاع رسانی می کنند.

اصغر سلیمی با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در این حرفه  تصریح کرد: فعالان عرصه رسانه و خبر با وجود هجمه بالای استرس و حضور در خط مقدم حوادث و مسائل کشور نیازمند نگاهی ویژه می باشند و باید آنان را دریابیم ولی متاسفانه با این وجود هنوز شغل آنان جزء مشاغل سخت قرار نگرفته است.

وی فضای مجازی و تعاملی و همچنین شبکه های اجتماعی را رقبا یا همراستایان رسانه ها دانست و افزود: با وجود نفوذ رسانه های اجتماعی و شبکه های پربازدید فضای مجازی هنوز مردم برای دریافت اخبار و اطلاعات خود از منابع موثق خبر بهره می برند و هیچگاه اهمیت بالای این رشته در جامعه نادیده گرفته نشده است و مردم نیازخود به خبر و خبرنگار را روز به روز علنی تر می کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به اینکه خبرنگار فردی است که عاشقانه در راه تعهدش گام برمی دارد تصریح کرد: با وجود این که امروز عرصه کارهای رسانه ای بسیار پیچیده و فراگیر شده و مرزها را در نوردیده هنوز برای خبرنگاران تسهیلات و خدمات خاصی دیده نشده است.

وی در مجلس دهم با اشاره به ارکان دموکراسی خاطر نشان کرد: خبر و خبرنگاری رکن چهارم دموکراسی بوده و همین موضوع اهمیت این بخش را می رساند که بر این اساس باید مشکلات و سختی های جامعه خبری را با نگاهی متفاوت از قبل ببینیم و نگاهی ویژه به آن داشته باشیم.

سلیمی همچنین با اشاره به خشکسالی های متوالی درشهرستان تصریح کرد: مردم شهرستان سمیرم بخیل نیستند و برای انتقال آب شهرستان به شهر های مجاور مشکلی ندارند اما این موضوع را نیز متذکر می شوم که تا زمانی که آب باغات سمیرم برای کشاورزی کشاورزان تامین نشود نه مردم و نه مسئولان شهرستان اجازه خروج حتی یک قطره از آب های شهرستان به جایی را نمی دهند.

خبرنگار روزنامه عصر اصفهان در شهرستان سمیرم نیز در این نشست، کار رسانه را دشوار و ۲۴ ساعته عنوان کرد و گفت: زمان در کار خبر بی معناست و یک خبرنگار شبانه روز در حال کار و خدمت است.

محمود افشاری اظهار کرد: جامعه رسانه ای مجموعه ای گسترده و فراگیر است که آگاهی دادن به مردم مهمترین هدف او در کمترین زمان همراه با دقت و صحت اخبار است.

خبرنگار خبرگزاری ایمنا نیز در این برنامه با تقدیر از همراهی خوب نماینده شهرستان با جامعه خبری اذعان کرد: خبرنگار منتقدی سازنده است که برای جامعه خود دلسوزی می کند اما متاسفانه در شهرستان برخی از مسئولان با خبرنگاران هم مسیرنیستند و در راه پراکنش خبر آن ها را حمایت نمی کنند.

سید محمد مهدی قائم مقامی همچنین با اشاره به سختی کار خبرنگاران در حوزه های مختلف افزود: متاسفانه خبرنگاران شهرستان بیمه خبرنگاری و سنوات کاری ای نداشته و از نماینده شهرستان می خواهیم که این موضوع را از طرف مجلس پیگیری کنند.

قائم مقامی همچنین با اشاره به آمار بیکاری موجود در جامعه متذکر شد: تا زمانی که شهرستان سمیرم محصولات باغ سیب خود را به صورت خام به فروش برساند کاری برای جوانان ایجاد نخواهد شد و باید به فکر ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان باشیم تا بتوانیم جوانان شهرستان را از آسیب های احتمالی موجود در جامعه نجات دهیم.

خبرنگار پایگاه خبری سمیرم خبر با اشاره به رویکرد سنتی برخی از مدیران در برابر رسانه و فضای مجازی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی مدیران با تکیه بر میز زدن در برابر خبرنگاران سدی ساخته و اجازه اطلاع رسانی ها را از آنان سلب می کند.

میثم شهیدانی عدم جناح گرایی در سمیرم را راهکاری برای پیشرفت شهرستان دانست و گفت: سمیرم چپ و راست ندارد و درصورتی که مسئولان شهرستان همدل و هم مسیر باشند می توانند باعث پیشرفت شهرستان و برطرف شدن مشکلات آن شوند.

وی با اشاره به مغفول ماندن درآمدزایی گردشگری در شهرستان سمیرم تصریح کرد: شهرستان سمیرم با توجه به داشتن پتانسیل بالای گردشگری بستری مناسب برای توریست پذیری دارد و چه بسا سرمایه گذاری در این بخش باعث ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بنا بر این گزارش خبرنگاران خبرگزاری های ایمنا، ایرنا، ایسنا، روزنامه عصر اصفهان، دفتر خبری صدا و سیما و دو پایگاه خبری سمیرم خبر و سام آرام در این نشست تقدیر شدند.

کد خبر 314536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.