آیین اختتامیۀ دهمین جشنوارۀ مطبوعات استان/شهردار اصفهان تقدیر شد

دهمین جشنوارۀ مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف شب گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درج اخبار موفقیت دیگران در جشن ها و جشنواره ها، همیشه یکی از وظایف خبرنگاران بخش های مختلف رسانه های مکتوب و مجازی است و امروز، ۱۶ مرداد ماه با برگزاری مراسم اختتامیۀ دهمین جشنوارۀ مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، خبرنگاران موفق بخش های مختلف این جشنواره معرفی شدند تا یک بار و یک روز در سال، اخبار استان به انعکاس خبر موفقیت آنان اختصاص داده شود.

در ابتدای این مراسم، گروه دختران دستان پویا با مربی گری زهرا جانی پور سرود بی صدایی را اجرا کردند و سپس سید محمد قلمکاریان دبیر دهمین جشنوارۀ مطبوعات استان به ایراد سخنانی پرداخت. وی با اشاره به این که برای اولین بار در این دوره از صفر تا صد کارها بر عهدۀ منتخبین در خانۀ مطبوعات بوده، گفت: تاکید مسئولان ادارۀ فرهنگ و ارشاد استان بر این بود که همۀ کارهای جشنواره توسط خانۀ مطبوعات انجام شود و این اتفاق امسال رقم خورد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگاران خطاب به آنان اظهار داشت: شما دیده بان مشکلات مردمید که با عدل و انصاف این وظیفه را انجام می دهید و چون خبرنگار چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم است شعار امسال جشنواره «رسانه یعنی مردم» انتخاب شد.

قلمکاریان با ارائۀ گزارشی از دهمین جشنوارۀ مطبوعات گفت: امسال موضوعات خوبی برای جشنواره انتخاب شد و ان شالله سال آینده نیز از پیشنهادات دوستان استقبال می کنیم. ۸۱۵ اثر در بخش اصلی و ۲۶۹ اثر در بخش موضوعی تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانۀ جشنواره بود که در این آیین از ۳۰ اثر در بخش اصلی و ۳۰ اثر در بخش موضوعی تجلیل می شود و آثار برگزیدگان نیز در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید.

وی با بر شمردن موضوعات جشنواره به داوری آثار اشاره کرد و گفت: داوری های بخش اصلی امسال در تهران انجام شد و این داوران از سطح بالای کیفی آثار ارسالی تقدیر کردند. امیدواریم که با داشتن این پتانسیل ها بتوانیم روزنامه ای ملی را در اصفهان راه اندازی کنیم.

بعد از پایان سخنان دبیر جشنواره، بیانیۀ استاندار اصفهان به مناسبت روز خبرنگار قرائت شد و پرویز طاهری، معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که به نمایندگی از سوی حجت الاسلام ارزانی مدیر کل ارشاد در این مراسم حضور داشت، ضمن اعلام عذرخواهی مدیر کل ارشاد به حضور اصحاب رسانه گفت: وجود ۳۴۰ نشریۀ چاپی و الکترونیکی در اصفهان قدر و منزلت و برد رسانه ای این استان را مشخص می کند. طاهری همچنین اظهار داشت: خبرنگاران واسط میان مردم و مسئولان هستند و امید که مسئولان قدر دان آن ها باشند و خبرنگاران نیز رسالت اصلی خود که رصد و تیز بینی مسائل است به خوبی انجام بدهند.

تقدیر از شهردار اصفهان

پس از ایراد این سخنان، مراسم تجلیل از حامیان و داوران جشنواره انجام شد و شهردار اصفهان نیز به عنوان یکی از حامیان این جشنواره مورد تشویق و تقدیر گرفت. در بخش هیئت داوران، فرزان معظم و آریا جعفری به عنوان داوران بخش عکس، نازیلا آهنج داور بخش گزارش، فاطمه قصابی داور بخش مقالات، آیت الله نادری و رضا احسان پور داوران بخش طنز، رضا صالحی پژوه داور بخش مقاله، سر مقاله و یادداشت و دریا قدرتی پور داور بخش گزارش در این جلسه حضور داشتند که از همۀ آن ها تقدیر شد و سپس با قرائت بیانیۀ هیئت داوران توسط آقای خرسندی از مسئولان حاضر در جشنواره دعوت شد تا برای اهدای جوایز به برگزیدگان بخش اصلی و ویژه روی صحنه بیایند.

پس از اهدای جوایز و در پایان جلسه، فرزاد خبوشانی بیانیۀ گلایه آمیر انجمن عکاسان خانۀ مطبوعات را در حالی که جلسه  به سبب خروج خبرنگاران دچار آشفتگی شده بود قرائت کرد و ضمن رونمایی از میثاق نامۀ خانۀ مطبوعات اصفهان مدیران رسانه ها و مسئولان موظف به امضای این میثاق نامه و پایبندی به مفاد آن شدند.

گفتنی است، آیت الله نادری در حین برگزاری این جشن کاریکاتوری را فراخور حال و روز خبرنگاران کشید و در پایان جلسه آن را به خانم والی پور عضو هیئت مدیرۀ خانه مطبوعات تقدیم کرد. به این ترتیب دهمین جشنوارۀ مطبوعاتی اصفهان، عصر ۱۶ مرداد ماه در اتاق بازرگانی اصفهان به کار خود پایان داد. /

کد خبر 314464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.