کارآفرینی اقتصاد را متحول کرده است

فریدن - معاون فرماندار فریدن گفت: کارآفرینی در کنار خلاقیت و پشتکار اقتصاد جهان را متحول کرده است.

صفر بدیع الزمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به برگزاری همایش اخیر کار، تعاون و اشتغال در این شهرستان اظهار داشت:این همایش با رویکرد ارائه ایده های اقتصادی متناسب با منطقه و شرایط واگذاری تسهیلات حمایتی برگزار شد.

وی با بیان این که محور توسعه در هر جامعه ای نیروی انسانی جوان، متخصص و متعهد است، عنوان کرد: متاسفانه امروز در کشور ما جوانان ما علی رغم هزینه های گزافی که برای تخصص آن ها شده است، بیکار هستند و این  یکی از دغدغه های بزرگ مسئولان در کشور نیز هست.

معاون فرماندار فریدن افزود: امروز کارآفرینان تحول عظیمی در دنیا ایجاد کرده اند که اقتصاد جهانی را تغییر داده  است.

وی با بیان این که پیدایش کسب و کارهای جدید به اقتصاد بازار، شور و نشاط می بخشد، اذعان کرد: خلاقیت و پویایی فرصت های شغلی جدیدی را  در جامعه مهیا می نماید.

بدیع زمانی توسعه فرهنگ کارآفرینی، حمایت های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزش های مورد نیاز، انجام تحقیقات و پژوهش های لازم در این زمینه و متناسب با ظرفیت های موجود مناطق را از عوامل موثر پیشرفت و توسعه کشورهایی دانست که در زمینه های مختلف اقتصادی موفق بوده اند.

 وی با تاکید بر این که نباید  تنها دولت را مسئول ایجاد اشتغال بدانیم،   افزود: تصور حاکم در میان مردم این است که اشتغال از وظایف دولت است، اما در واقعیت دولت موظف به توسعه زیر ساخت ها و بسترهای مناسب و با ثبات در اقتصاد و دنیای کسب و کار بوده و وظیفه اصلی به عهده بخش خصوصی است.

معاون فرماندار فریدن تاکید کرد:  آموزش ها باید متناسب و در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باشد.

وی ادامه داد: در گذشته ای نه چندان دور بحث درآمد زایی در آموزش عالی جدال برانگیز بود و حتی گاهی کسر شأن آموزش عالی تلقی می شد، اما شرایطی که امروز دانشگاه ها در آن قرار دارند واقعیت دیگری است که بحث آموزش ها را در راستای اشتغال و کارآفرینی اجتناب ناپذیر نموده است.

وی با بیان این که در جهت رونق اشتغال لازم است نگاه ها به شغل تغییر یابد، افزود: شغل فقط پشت میز نشینی نیست بلکه به کار انداختن خلاقیت و بهره مندی از استعداد ها و ظرفیت ها و فراهم نمودن زمینه برای بروز آن ها و در نهایت تولید و رونق اقتصادی مد نظر است.  

بدیع الزمانی در پایان بر لزوم بسیج همه امکانات و ایده ها برای تحقق اشتغال تاکید کرد. /

کد خبر 314392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.