درمان حساسیت دندان ها با عصاره "چای سبز"

محققان چینی به تازگی ترکیب جدیدی برای درمان حساسیت های دندان کشف کرده اند که در آن از عصاره چای سبز استفاده می شود.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از "مدیکال نیوز" درمان هایی که در حال حاضر برای حساسیت دندان ها وجود دارد در برخی از بیماران بی اثر است و  آنها را مستعد دریافت بامتری و ایجاد حفره های دندان می کند.

این در حالی است که محققان به تازگی با استفاده از "پلی فنول" چای سبز، ماده جدیدی کشف کرده اند که از دندان های حساس محافظت بهتری به عمل می آورد.

حساسیت دندان که حساسیت شدید عاج دندان نیز نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که قسمت حساس دندان موسوم به عاج، در اثر از بین رفتن مینای دندان یا تحلیل لثه ایجاد شود.

این حساسیت ها معمولا به صورت درد، هنگام خوردن و آشامیدن غذاها و نوشیدنی های داغ، سرد، شیرین و حتی تنفس هوای سرد تجربه می شود.

 حساسیت دندان در اثر نمایان شدن عاج که لایه نازک و مغز داخلی دندان بوده و عصب دندان را احاطه کرده است، رخ می دهد، به صورتی که لایه محافظ مینای دندان فاسد شده و بافت استخوانی دندان (عاج) را در معرض آسیب قرار می دهد.

عاج دندان شامل لوله های کوچکی است که درون آنها خالی است و زمانی که انتهای این لوله ها باز باشد، به نوشیدنی های سرد و گرم اجازه داده می شود تا به عصب دندان رسیده و درد ناگهانی ایجاد کنند.

همچنین مبتلایان به حساسیت دندان به علت مستعد بودن نسبت به باکتری ها بیشتر دچار حفره های دندانی می شوند. این در حالی است که درمان کنونی برای حساسیت دندان بستن این میکرو تیوب ها با استفاده از مواد "نانوهیدروکسی"است که به اندازه کافی مقاوم نیست و نمی تواند از نفوذ باکتری ها جلوگیری کند.

اما محققان دانشگاه ووهان چین شیوه جدید برای درمان مبتلایان به حساسیت های دندان کشف کرده اند.

آنها با استفاده از مواد زیستی سنتی موسوم به " نانوهیدروکسی" و ترکیب یک عنصر کلیدی به نام عصاره چای سبز موفق به کشف جدیدی برای رفع حساسیت دندان ها شده اند. این ترکیب " epigallocatechin-3-gallate" نام دارد و به طور موثری با باکتری ها مبارزه می کند.

کد خبر 314286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.