"دستبند هوشمند"، به کمک افراد نابینا می آید

کاربران تکنولوژی جدید می توانند با بهره گیری از امواج صوتی اشیاء پیرامون خود را پیدا کرده و موانع پیش روی خود را شناسایی کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا و ترجمه از "گیزمگ" دستبند هوشمند " Sunu band" تکنولوژی جدید است که به کمک افراد نابینا می آید. دستبند ابداعی شبیه دیگر ابزارهای کمک حرکتی مانند عصای مجاز است، با این تفاوت که برای آگاه کردن کاربران از موانع از بازخوردهای  sonar و haptic استفاده می کند.

 همچنین برای ابداع دستبند هوشمند از فرآیندی که در طی آن خفاش ها راه خود را پیدا می کنند استفاده شده است، به گونه ای که ابتدا امواج صوتی ایجاد شده و با گوش دادن به پژواک صدا  کاربران تشخیص  می دهند که اشیاء در چه فاصله ای از آنها قرار گرفته است.

این در حالی است که قدرت شناسایی اشیاء تا فاصله ۴ متری برای افراد فراهم می شود و هر چه شیء در فاصله نزدیک تری از کاربر قرار داشته باشد، امواج صوتی منعکس شده قوی تر است. بنابراین ارتعاش ضعیف تر دستبند نشان می دهد که شیء مورد نظر در فاصله دورتری قرار دارد.

اگرچه دستبند هوشمند قابلیت سازگاری با اپلیکیشن تلفن هوشمند را دارد، اما این بدان معنی نیست که کاربر باید از تلفن هوشمند استفاده کند.

دستبند Sunu اکنون با قیمت ۲۵۰ دلار آماده سفارش است و عمر باتری آن حدود ۴ ساعت استفاده متوالی است که پس از این مدت باید دومرتبه شارژ شود.

کد خبر 314284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.