کشف داروی جدید برای رهایی از بیماری "کبد چرب"

محققان به تازگی داروی جدیدی برای درمان کبد چرب کشف کرده اند که می تواند فعالیت کبد را به حالت عادی باز گرداند.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از "گیزمگ" فاکتورهای زیادی در ابتلا به بیماری کبد چرب موثر هستند که چاقی یکی از مهمترین عوامل است. این در حالی است که به گزارش روچستر در کشور آمریکا حدود 64 میلیون فرد از بیماری کبد چرب غیر الکلی رنج می برند. اما محققان به تازکی یک روش دارویی برای رهایی از این بیماری کشف کرده اند و ان را بر روی موش ها آزمایش کرده اند.

در واقع کبد چرب زمانی اتفاق می افتد که چربی های اضافی در سلول های کبد نفوذ یافته و این میزان بیشتر از حدی است که بدن بتواند آن را تحمل کند. بنابراین کبد آسیب پذیرتر شده، اتهاب، زخم، سیروز و حتی سرطان کبد اتفاق می افتد.

یکی از مکانیسم های شروع بیماری کبد چرب غیر الکلی، واکنش سلول های ایمنی نسبت به التهاب است. در واقع زمانی که در بدن بی نظمی اتفاق می افتد، این سلول ها به کبد منتقل شده و در برابر این تهدیدات ایستادگی می کنند. اما گاهی این واکنی ها از کنترل خارج شده، التهابات دیگری ایجاد می شود و باعث آسیب دیدگی بیشتر کبد می شود.

این در حالی است که رژیم های سنگین غربی شامل مصرف انواع برگرها، قندها و غذاهای پر چرب عامل مهمی در افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری و به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها یک سوم جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد.

دانشمندان به تازگی رژیم شش هفته ای شامل دارونما و دارویی موسوم به " URMC-099" که ابتدا برای درمان بیماری های عصبی توسعه یافته بود را بر روی موش ها آزمایش کرده اند و دریافتند که این رژیم باعث التهاب و آیب دیدگی کمتر سلول های ایمنی می شود.

این دارو تعادل میان سلول های ایمنی و سلول های کبدی را برقرار کرده و به کبد اجازه می دهد تا فعالیت طبیعی خود را از سر بگیرد.

کد خبر 314134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.