شرکت ملی پست بدهی ندارد/ زیان انباشته پست در ابتدای دولت یازدهم ۳۵۵۰ میلیارد ریال بود

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بدهی شرکت ملی پست ۳۴۶۰ میلیارد ریال بود که خوشبختانه ما امروز هیچ بدهی به ذینفعان خود نداریم.

حسین مهری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون برون سپاری فعالیت ها در شرکت ملی پست ایران، بیان داشت: شرکت ملی پست ایران در راستای برون سپاری فعالیت های خود، با کاهش نیروی انسانی خود، امور مربوطه را به شرکت های خصوصی واگذار کرده است.

وی به کاهش ۱۷ درصدی نیروی انسانی در پست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: با برون سپاری فعالیت ها در این شرکت، حجم بالای فعالیت ها به ۲۳ هزار نفر سپرده شده که در سال ۹۶ این آمار به ۲۸ هزار نفر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران افزود: با واگذاری خدمات و برون سپاری امور به بخش خصوصی، علاوه بر اشتغالزایی، افزایش کیفیت خدمات، قیمت تمام شده خدمات نیز افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پست ایران با برون سپاری فعالیت های خود، از زیان انباشته جلوگیری کرد، تصریح کرد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، زیان انباشته شرکت ملی پست ۳۵۵۰ میلیارد ریال بود که با برون سپاری فعالیت ها، از زیان بیشتر جلوگیری شد.

مهری افزود: در آن زمان بدهی شرکت ملی پست ۳۴۶۰ میلیارد ریال بود که امروز ما هیچ بدهی به ذینفعان خود نداریم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، با برون سپاری فعالیت های پست، علاوه بر اشتغال مولد، بدنه مجموعه پست قوی تر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال شاهد رشد ۷ درصدی محصولات پستی هستیم، گفت: بیشترین حجم مراسلات تجارت الکترونیک ۳۷ درصد در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، رشد داشته و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به رشد ۱۰۰ درصدی برسد.

کد خبر 314109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.