اصفهان در توسعه تجارت الکترونیک عقب است/۳۵ تا۵۰۰ درصد هزینه‌ها مربوط به جابجایی است

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با انتقاد بر اینکه اصفهان علیرغم پتانسیل های بالا در بحث توسعه تجارت الکترونیک از بسیاری از استان ها عقب است، گفت: بین ۳۵ تا ۵۰۰ درصد هزینه ها مربوط به توزیع و پخش و دلالی در کشور است که با توسعه تجارت الکترونیک هزینه های جابجایی به ۱۲ درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا پیش از ظهر امروز حسین مهری در حاشیه مراسم افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در استان اصفهان، با اشاره به اینکه امسال پنج پروژه را در اصفهان دنبال می کنیم، اظهار داشت: سامانه "سیماک" یک ابرپروژه اقتصاد مقاومتی در کشور است که موجب شفاف سازی در اقتصاد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که به سرعت شاهد اجرای پروژه سیماک در اصفهان باشیم چرا که موجب کاهش رفت و آمدهای زائد شهروندان شهری و روستایی، جلوگیری از فساد و اعمال سلیقه می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه اصفهان، یازدهمین استانی است که امسال این سامانه در آن افتتاح شد، افزود: سال گذشته سامانه "سیماک" در سه استان کشور افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در بحث املاک باید به ۲۸ سازمان و دستگاه مراجعه می کردیم، تاکید کرد: با افتتاح این سامانه مردم یک بار به یکی از دفاتر پستی و یا پیشخوان مراجعه و اطلاعات اولیه خود را ثبت می کنند و در ادامه بقیه امور در راستای شفاف سازی و سالم سازی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

مهری در ادامه به پروژه "جی نف" در اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه سال گذشته در ۵ شهر کشور از جمله اصفهان پیاده سازی شد و قرار است این برنامه امسال در دو شهر کاشان و شاهین شهر نیز اجرایی شود همچنین اجرای این طرح را در ۱۰۰۰ روستا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مطابق این برنامه شماره یونیک به هر مکان اختصاص داده می شود، افزود: ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مکان در استان اصفهان در سامانه "جی نف" شامل ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مکان شهری و همچنین ۶۴۰ هزار مکان روستایی شناسایی شده است که بر اساس آن تمام این مکان ها دارای آدرس استاندارد خواهند شد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، در سامانه "جی نف" کل اطلاعات مکان شامل کد پستی ۱۰ رقمی، آدرس استاندارد و همچنین طول و عرض جغرافیایی بر روی یک پلت فرم قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در سیستم جی نف ۵۳ میلیون کدپستی را در کشور ساماندهی کردیم که شامل ۴۰ میلیون کدپستی شهری و ۱۲ میلیون کدپستی روستایی است.

مهری تاکید کرد: اگر می خواهیم دولتی موفق داشته باشیم چاره ای جز شفافیت در تمام امور نداریم بنابراین نباید در اشتراک گذاری اطلاعات خساست به خرج دهیم و باید هوشمندسازی مکان را اجرایی کنیم.

وی در ادامه به راه اندازی اپلیکیشن "پست من" اشاره کرد و بیان داشت: این اپلیکیشن پیک های موتوری، وانت بارها و ... است که در اشتغال زایی، راحتی و روانی خدمات بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران یادآور شد: این اپلیکیشن با همکاری شرکت های دانش بنیان  تاکنون در تهران و کرمان اجرایی شده است.

وی همچنین به موضوع مهم توسعه تجارت الکترونیک اشاره کرد و تصریح کرد: تجارت الکترونیک موجب کاهش هزینه های تولیدکنندگان و توزیع کنندگان می شود.

مهری با انتقاد بر اینکه اصفهان علیرغم پتانسیل های بالا در موضوع تجارت الکترونیک از بسیاری از استان ها عقب است، بیان داشت: بین ۳۵ تا ۵۰۰ درصد هزینه توزیع و پخش و دلالی در کشور است که با توسعه تجارت الکترونیک هزینه های جابجایی به ۱۲ درصد کاهش می یابد.

کد خبر 314064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.