حضور مردم در امامزادگان پاسخی محکم به شبهات وهابیت است+تصاویر

فریدونشهر - همایش تجلیل از امامزاده سید محمد فریدونشهر واقع در روستای مکه دین این شهرستان، با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در همایش تجلیل از امامزاده سید محمد مکه دین شهرستان فریدونشهر، با بیان این که حضور امامزادگان در ایران سبب ترویج قرآن، عترت و اسلام شده است، اظهار داشت:گاهی برای عده ای از افراد شبهه ایجاد می شود که چرا در ایران امامزاده های بسیاری وجود دارد و این به خاطر خفقان و ظلمی بود که به آن ها روا می شد.

حجت الاسلام سیاوشی افزود: دستور امام سجاد (ع) و امام صادق (ع) به فرزندان و نوادگان شان دلیل دوم است و دلیل سوم به خاطر هجرتی بود که علی بن موسی الرضا (ع) به ایران انجام دادند، همچنین مردم ما از همان ابتدا نسبت به اهل بیت (ع) و خاندان آنها یک محبت خاصی داشتند.

امام جمعه داران ادامه داد: در کشورهای دیگری مثل عراق و عربستان نیز امامزاده وجود دارد، اما به خاطر حاکمیت ظالم عربستان اجازه نمی دهند که آن ها برای مردم معرفی شود، وگرنه در تاریخ وجود امامزادگان کاملا مشخص و ذکر شده است.

وی با بیان این که از این تعداد امامزاده ای که در ایران وجود دارد، همه آن ها جزو فرزندان امامان نیستند؛ افزود: برخی از آن ها جزو نوادگان و چند نسل بعدتر آن ها هستند، حتی برخی از فرزندان ائمه (ع) هیچ گنبد و بارگاهی در ایران ندارند.

این سخنران با  بیان این که وهابیت میلیاردها دلار هزینه می کند که مردم از امامزادگان و شفاعت آن ها دور شوند، تصریح کرد: حضور مردم در امامزادگان پاسخی محکم به شبهات وهابیت است.

وی افزود:  این توسل مردم ما به امامزادگان به خاطر فضل و عنایتی است که آن ها دارند و مردم می خواهند که امامزادگان را واسطه فضل و خیر بین خود و خداوند قرار بدهند.

سیاوشی امامزادگان و بقاع متبرکه را مهم ترین مرکز تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی و مهم ترین مرکز مقابله با تفکر انحرافی فرقه وهابیت دانست.

وی تاکید کرد: امروز امام زادگان مرکز مقابله با جنگ نرم دشمن هستند و حضور مردم در برنامه های دینی و فرهنگی نشان می دهد که ما می توانیم از طریق امامزادگان فعالیت های فرهنگی عظیم و ارزشمندی داشته باشیم.

سیاوشی ادامه داد: دشمنان و منحرفان به دلیل حضور موثر مردم در امامزادگان به دنبال شبهه افکنی هستند.

وی تاکید کرد:  بعد از پیروزی انقلاب تعداد امامزادگان زیاد نشده است بلکه سازمان اوقاف و امور خیریه آمار و اطلاعات دقیقی از امامزادگان جمع آوری کرده و برخی از آن ها که در حال از بین رفتن بوده است را بازسازی کرده است.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت نیز در این همایش با بیان اینکه امامزادگان روحیه ظلم‌ستیزی و ایستادگی در مقابل ستم را بنیان نهادند، اظهار داشت: نمود عینی این تفکر در ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اتفاق افتاد و این که ملت ایران رژیم ستم‌شاهی پهلوی را نابود کرد و پرچم استکبارستیزی در کشور ما برافراشته شده است ریشه در تاریخ امامزادگان دارد، چراکه هر کدام از امامزادگان در دوران خود با ظلم و ستم مبارزه کردند.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه امامزاده‌ها در میان مردم بیان کرد: با تحقق این موضوع تمام موانع موجود بر سر راه بقاع امامزاده‌ها برای تبدیل‌ شدن آن ها به قطب فرهنگی از سر راه برداشته می‌شود و مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام نصیر اسلامی عنوان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امامزادگان به‌عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه‌ریزی مدون و سازمان‌دهی شده در راستای آن حرکت کرد.

لازم به ذکر است در این همایش که در راستای راستای تجلیل از امامزاده بزرگوار و جلیل القدر حضرت سید محمد بن حسن بن امام موسی الکاظم (ع) برگزار شد، حجت الاسلام مهدوی استاد حوزه و امام جمعه موقت اندیمشک و حجت الاسلام غفاری امام جمعه فریدونشهر و سعید هدایتی از مجریان صدا و سیما نیز حضور داشتند.

به گزارش ایمنا، در پایان این همایش از خدام و دست اندرکاران این مراسم و همچنین خانواده معزز شهدای سادات از نسل این امامزاده تقدیر به عمل آمد

.

هم چنین بروشور معرفی این امامزاده،  کتاب وارث آل طاها شرح زندگانی این امامزاده بزرگوار و شجره نامه سادات از اولاد ایشان تالیف حجت الاسلام مهدوی بین علاقمندان و ارادتمندان توزیع شد.

آستان مقدس امامزاده سید محمد در شهرستان فریدونشهر پشتکوه اول روستای کوهستانی مکه دین واقع شده است.

گزارش: فاطمه زمانی

کد خبر 314032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.