ائمه اطهار (ع) عوام فریبی را نفی کرده اند

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: در نزد امام عوام فریبی وجود ندارد و امام تیشه به ریشه این عوام فریبی می زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چادگان، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام هشتم(ع) اظهار داشت: زندگانی امام رضا (ع) از دو بعد سیاسی و الهی قابل بررسی است و آنچه روشن است آن که امام در هر دو بعد به قدری استادانه و قوی عمل کرد که مامون و دربار عباسی تاب نیاورده و وی را به شهادت رساندند.

امام جمعه چادگان با تاکید بر این که همه کارهای ما  چه در دین و چه در سیاست باید در چهارچوب سیره و روش ائمه اطهار (ع) باشد، عنوان کرد: زهد امام پیام جالبی دارد و به معنای ترک دنیا نیست،  بلکه در نزد امام عوام فریبی وجود ندارد و امام تیشه به ریشه این عوام فریبی می زند.

امام جمعه چادگان با بیان این که تفاسیر ما از آیه و حدیث باید از منبع موثق که همان امام است باشد، افزود: نعمتی که از جانب خدا آمده  را باید قدر دانست.

وی با بیان این که  امام رضا (ع) سه ایستگاه  تولد، مرگ و آخرت را پر خطر توصیف می کند، افزود: این سه موقف ازاین منظر در دید امام مهم است که چطور باید آن ها را رد کرد و انسان چه عاقبتی باید داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به  تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری گفت: تنفیذ  یعنی نفوذ دادن رای مردم به منتخب مردم برای دخالت در امور شان که البته مبنای فقهی و شرعی دارد.

سلیمانی با مروری بر توصیه های رهبر معظم در این مراسم افزود: اصلاح اقتصاد، ارتباط مقتدرانه با دنیا برای جلوگیری از انزوای کشور، جلوگیری از سلطه سلطه گران بر مملکت و تذکر درباره دشمنی دیرینه آمریکا با ایران از جمله نکات مد نظر رهبری بود.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار از زحمات این قشر قدردانی نمود و گفت: توصیه می کنیم که خبرنگاران بر نحوه درج و انتقال خبر مراقبت کافی داشته باشند تا از انتشار شایعات در جامعه جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: مسئولان فرهنگی هم توجه داشته باشند که این رسالت خطیر را به هر کسی واگذار نکنند و بر فعالیت خبرنگاران نیز نظارت لازم را داشته باشند.

کد خبر 313935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.