۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
آمریکاآخرین میخ رابرتابوت برجام زد/تصویب قاطع طرح مقابله با آمریکا بیانگراتحاد مجلس و مردم

لنجان_نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که پیش بینی می شد آمریکا هیچگاه به تعهدات خود با ایران پایبند نخواهد بود لذا تصویب تحریم های جدید علیه ایران در مجلس سنای آمریکا مجلس سنای آمریکا، آنها با دستان خود آخرین میخ را بر تابوت برجام کوبیدند.

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به تاریخ عهد شکنی های آمریکا اظهار کرد: همانطور که پیش بینی می شد آمریکا هیچگاه به تعهدات خود با ایران پایبند نخواهد بود لذا تصویب تحریم های جدید علیه ایران در مجلس سنای آمریکا مجلس سنای آمریکا، آنها با دستان خود آخرین میخ را بر تابوت برجام کوبیدند، اما آیا این مسئله بدان معناست که ما با توجه به عملکرد آمریکایی ها آن است که ما نیز به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و همه برجام را کنار گذاشته و به حالت قبل بازگردیم.

وی افزود: در این حوزه چند نکته وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود، در قضیه برجام طرف ما تنها آمریکایی ها نیستند بلکه تعداد دیگری از کشورهای اروپایی نیز قرار دارند لذا این سوال مطرح است که آیا باید منتظر بمانیم تا ببینیم کشورهای اروپایی به تعهداتی که در برجام دارند عمل خواهند کرد یا خیرو

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آنها به تعهدات خود در برجام همچون بحث سرمایه گذاری، ارتباطات بانکی و نکات مهم دیگر عمل کردند به معنای آن است در برجامی که بین ایران و ۱+۵ به امضا رسیده است یک عهد شکن، بی اخلاق به نام آمریکا وجود دارد که به هیچ پیمانی پایبند نبوده و از تهداتی که بر عهده گرفته است خارج شده اما دیگرطرف های برجام که تعهداتی در برابر ایران دارند همانند آمریکا از تعهدات خود خارج نشده اند.

وی اضافه کرد: پس از توافقنامه برجام قرار بود تحریم ها علیه ایران برداشته شود که متأسفانه این اقدام توسط سران کاخ سفید نادیده گرفته شد، و تحریم های غیرقانونی جدیدی نیز علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد.

کوهکن ادامه داد: لذا باید توجه داشت آمریکا با این اقدامات و حتی وارونه جلوه دادن عملکرد مثبت ایران در مسئله برجام قصد دارد تا اعتمادسازی های انجام شده از سوی کشورمان را خنثی کرده و جمهوری اسلامی ایران را ناقض برجام جلوه دهد.

کوهکن عنوان کرد:البته به این نکته نیز باید توجه داشت که دولت در حوزه برجام دچار اشتباه بزرگی شد و در بخش تبلیغاتی برجام و همچنین برخورد با منتقدین برجام بسیار تندروی کرد.

وی بیان کرد: امروز یک جو انصاف، اقتضا می کند وزیر امور خارجه ایران بگوید کسانی که من دیروز شما را دلواپس تلقی می کردم بنده فکر می کردم آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند هستند و به همین جهت اعلام می کردم دلواپس نباشید.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما امروز حداقل بخشی از برجام که به آمریکا مربوط می شود و شما نیز بیشتر تاکیداتان بر روی تعهدات امریکا و بدعهدی آنها بود حق با شما بوده و دلواپسی شما کاملا بجا و صحیح بوده است و از این پس به این مسائل دقت و توجه ویژه خواهد شد.

وی اذعان کرد: با تأیید آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به عملکرد صحیح و مناسب ایران قبل و پس از  برجام،   تیر آمریکایی ها در خصوص عهد شکنی ایران در برجام به سنگ خورد و جوسازی های دروغ علیه ایران نتیجه ای را در برنداشت لذا ما دیگر در نظر دنیا به نقض برجام محکوم نیستیم بلکه امروز جهانیان و ۵ کشور عضو برجام آمریکا را ناقض برجام می دانند.

کوهکن متذکر شد: از این رو ما باید با همتی مضاعف و شبانه روزی با بهره برداری از عهد شکنی آمریکا در برجام به جهانیان ثابت کنیم نگاه آمریکا همچنان نگاه سلطه طلبی و زیر سلطه قرار دادن دیگر کشورهاست و به هیچ تعهدی پایبند نبوده و نخواهد بود.

وی تاکید کرد: عهد شکنی آمریکا باید برای ما به درامد فایده مبدل شود به معنای آنکه در داخل همه افراد، و اشخاص با سلایق مختلف متحد و منسجم به رهبر انقلاب که این روز را پیش بینی می کرد احسنت بگویند و اعلام کنند تا آخرین لحظه با تمام قوا پشت سر رهبری حرکت خواهند کرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بد عهدی های آمریکا وقتی چنین دستاورد بزرگی را برای ما به دنبال داشته باشد به نظر من اصلا با هیچ چیزدیگری قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نمایی ازسلایق و گرایش های مختلف بیرونی است، گفت: فوریت طرحی که در خصوص مقابله با آمریکایی ها در مجلس به تصویب رسید در ۱۰ دوره از مجلس سابقه نداشته است به یک طرح به این میزان رای داده شود و چنانچه اگر در تابلو تعداد محدودی به ثبت رسید که به این مصوبه رای ندادند کسانی بودند که اعلام کردند دستگاه ما که باید رای ما صاد می کرد فرمان ها را به درستی نگرفت لذا بد عهدی آمریکا باعث شد تمام سلایق در مجلس به یک اتفاق نظر صد در صدی در برخورد و مقابله با آمریکا برسند.

کوهکن یادآورشد: برای یک کشوری هیچ دستاوردی از این بالاتر نیست که در برخورد با دشمن خود همه سلایق را به یک باور و موضع مشترک برساند و این جایگاهی است که از قبل مقام معظم رهبری به ان تاکید داشتند و آن را هدایت می کردند.

وی اضافه کرد:باید توجه داشت که بحث امریکا تنها مسئله هسته ای ایران نبوده و نیست و آنها دشمنی دیرینه ای با ما دارند و ما باید آنها را سرجای خود نشانده و بگوییم چه بخواهید و چه نخواهید باید واقعیتی به نام جمهوری اسلامی را قبول کنید.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور بیش از ۹۰ هیئت خارجی و مقام عالی رتبه دیگر کشوها، گفت: حضور هیئت های بلندپایه از کشورهای مختلف نشان دهنده اهمیت و نقش مهم ایران در عرصه بین المللی بوده و حضور اروپایی ها در مراسم فوق نشان می دهد که اروپا تا این لحظه با کاخ سفید و سیاست های عجیب ترامپ همراه نشده است لذا در این شرایط حساس برای اجرای مناسب برجام باید اروپایی ها را همراه خود کرده و اجازه همراهی آنها با ترامپ را ندهیم.

وی با اشاره به پروژه نفوذ دشمن اظهار کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی با استفاده از  فضای مجازی برای مسائل فرهنگی و فروپاشی نظام از دورن برنامه دارند و باید در آن بخش که مقام معظم رهبری به عنوان پروژه نفوذ از آن یاد کرده اند مراقب باشیم.

کوهکن افزود: باید توجه داشت لازمه حفظ اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر توسعه همه‌جانبه همراه با اجرای عدالت حفظ اتحاد و یکپارچگی مردم، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، میزان قرار دادن مبانی دینی، هشیاری در برابر پروژه نفوذ دشمن به خصوص در بخش فرهنگ دینی و عمومی مردم و در یک کلام با معیارهای نظام اسلامی، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه ان است ملتی که دشمن خود را نشناسد و با ترفندهای او در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی آشنا نباشد محکوم به شکست است و اگر امروز رهبری معظم در هر مناسبتی به تبیین و گوشزد ابعاد مختلف دشمنی رژیم استکباری حاکم بر آمریکا می‌پردازد و با اقتدار تمام در هر مقطعی سیاست‌های خارجی این رژیم سلطه‌گر را به چالش جدی می‌کشد و آنها را منفعل می‌سازد به چیزی غیر از سربلندی، استقلال و پیشرفت کشور در سایه اسلام و توانمندی‌های ملت فکر نمی‌کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی از جمله مهمترین اولویت مجلس دهم را بحث ساماندهی امور فرهنگی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویتهای مجلس دهم اقتصاد است که باید با محوریت اقتصاد مقاومتی، و توجه به اموری همانند اشتغال کنترل تورم، رفع بیکاری، رونق تولید باید صورت گیرد از سوی دیگر ما معتقدیم مجلس باید ریلگذاری مناسب را برای کمک به تولیدات فاخر در حوزه‌های فرهنگی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید پروژه نفوذ فرهنگی را جدی بگیریم عنوان کرد: در واقع ما بحث تهاجم فرهنگی دشمن را باید به خوبی و در صدر برنامه های فرهنگی مان ببینیم و مهمترین برنامه ها را برای خنثی کردن این توطئه‌ها داشته باشیم و انچه که مسلم است این است که ما باید در این بخش یک کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهیم و کاملاً به صورت گسترده و از کلیه امکاناتی که داریم استفاده کنیم.

کوهکن بیان کرد: اگر کسی امروز در فضای مجازی به گروههایی که در این فضا فعالیت می‌کند دقت کند می بیند که بحث تهاجم فرهنگی در این فضا نیز علیه ما آشکارا انجام می شود و اولین کاری که انها می‌دهند قبح زدایی و قداست زدایی است یعنی از یک طرف قداست را از بین می برند و از طرف دیگر قبح اعمال بد را از بین می برند تا این امر برای همه عادی شود.

وی تاکید کرد: اگر ما همین موضوع را یعنی قبح زدایی و قداست زدایی را که در فضای فرهنگی در حال حاضر به شدت انجام می گیرد را در دستور کار قرار دهیم و بر روی ان کار انجام دهیم قطعاً می توانیم در بخشهایی موفق باشیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره می خواهند فرهنگ دینی ما را مقابل فرهنگ ملی مان قرار دهند و در این بخش نیز کارهایی انجا می دهند که البته خوشبختانه ما حواسمان جمع است ولی باز هم ضروری است که در این بخش کارهای زیربنایی در حوزه فرهنگ انجام دهیم.

کد خبر 313913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.