چرخه تکامل علم تا ثروت و تجاری سازی در این نمایشگاه مشهود است

رییس جشنواره فناوریهای نوین شهری گفت: اصفهان با ۳۲ هزار دانشجوی دکتری دومین شهر علمی کشور است و ظرفیت خوبی برای توسعه علم و فناوری دارد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا نیلفروشان در آیین افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره فناورهای نوین شهری ضمن خوش آمدگویی به همه حضار در جلسه اظهار کرد: اصفهان با تمدن غنی پذیرای شما برای توسعه علم و فناوری است و امیدواریم در این روزها با تاریخ این شهر بهتر آشنا شوید.

وی افزود: اصفهان با ۳۲ هزار دانشجوی دکتری دومین شهر علمی کشور است و ظرفیت خوبی برای توسعه علم و فناوری دارد.
رییس جشنواره فناوریهای نوین شهری از شهردار، معاونان و سازمان ورزش و پسماند شهرداری و تمامی همکاران، شورای شهر دوره جدید و قدیم و دانشگاه هایی که در این نمایشگاه حضور داشته اند تشکر کرد و گفت: در طول دوران درخشان رشد نمایشگاه بین المللی اصفهان، نمایشگاه فناوری های نوین شهری بزرگترین نمایشگاه محسوب می شود.

وی از جمله شاخصه های اندازه گیری بهره وری نمایشگاهی را بُعد علمی نمایشگاه که سمینارهای آن می باشد، دانست و افزود: در این جشنواره طی ۳ روز ۶۳ سمینار و نشست علمی در ۶ محور توسعه شهری و فناوری های نوین برنامه ریزی شده است.

نیلفروشان استقبال رسانه ها را از شاخص های دیگر موفقیت این رویداد بین المللی خواند و گفت: به همت روابط عمومی شهرداری اصفهان و روابط عمومی نمایشگاه، بیش از ۴۰ رسانه در حال فعالیت و همکاری فناورانه در میدان نمایشگاه و نه در حاشیه آن می باشند.

وی اظهارکرد: توان صنعت نظامی در خدمت مدیریت بحران شهری است و شاید خیلی ها خبر نداشته باشند که در دوران آرامش، صنایع نظامی به حالت پشتوانه صنعتی، امنیت و مدیریت شهری درآمده و شاهد این ادعا حضور گسترده مجموعه های حاضر در فضاهای باز نمایشگاه است.

رییس جشنواره فناوری های نوین شهری ادامه داد: با رجوع به چرخه تکامل علم تا ثروت از لحظه تولد ایده تا مراحل رشد بلوغ و بهره برداری و تجاری سازی همه مراحل در این نمایشگاه مشهود است؛ از شرکت های نوپا، استارت آپ ها تا مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های ثروت آفرین کشوری و گاهاً صادراتی همه به تفکیک در کنار یکدیگر در این جشنواره نقش ایفا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بنا به دستور شهردار اصفهان در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۴ اولین مرکز فناوری های نوین شهری کشور در اصفهان تأسیس شد، اضافه کرد: امروز دهها پروژه فن آور گمنام را شناسایی وارزیابی آنها را با کارشناسی های گسترده انجام داده ایم و به بازارهای مصرف پیوند زده ایم.

نیلفروشان تاکید کرد: حضور شرکت های خارجی نه به عنوان خرید مستقیم کالا یا خدمات، بلکه بر اساس فرامین اقتصاد مقاومتی صرفاً جهت بومی سازی توسط دانش بنیان ها و نهایتاً در صورت پیاده سازی  فناوری اتصال تجاری و آوردن دانش فنی از این شرکت ها جزو برنامه های این جشنواره است.

وی ضمن خیر مقدم به همه مدعوین حاضر در این جشنواره، اعلام کرد: اصفهان با تمدن کهن و دارای صنعت بزرگ و قدیمی، علاقه مند تعامل با شما است و امیدواریم در این ایام با فرهنگ غنی و کهن اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی آشنا تر شوید.

رییس جشنواره فناوری های نوین شهری گفت: اصفهان با داشتن ۱۸۰ دانشگاه، ۹ هزار شرکت تولیدی و تجاری، ۸۰ منطقه صنعتی و به عنوان دومین شهر علمی کشور با ۳۲ هزار دانشجوی فوق لیسانس و دکتری، برای انجام تعاملات تجاری، علمی و فرهنگی اعلام آمادگی می کند.

وی افزود: رویداد حاضر به عنوان جشنواره فناوری های نوین شهری مشتمل بر قسمت های مختلف از جمله نمایشگاه مسقف، نمایشگاه روباز، سمینارها و نشست های علمی و تجاری، بازدیدهای فنی از پروژه های فناورانه شهر اصفهان، رونمایی از دستاوردهای علمی و برنامه های مفرح جنبی، می کوشد تا دستاوردهای جمعی کاربردی برای کشور به ارمغان آورد و «ما می توانیم» را به کشور یادآور شود زیرا به این آرمان باور داریم و در این مسیر مصرانه می کوشیم.

نیلفروشان در پایان از دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه اصفهان و امام جمعه این شهر، دانشگاه صنعتی و آزاد اصفهان، پارک های علم و فناوری کشور، شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان، اعضای شورای چهارم و پنجم اسلامی شهر اصفهان، شهردار دانشی و ارزشی اصفهان و مدیران شهرداری اصفهان تشکر کرد.

کد خبر 313888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.